טייגר וודס. הספורטאי המשפיע בעולם (צילום: מערכת ONE)
טייגר וודס. עוד תואר לשחקן הגולף | צילום: מערכת ONE

מגזין 'פורבס' בחר את מותגי הספורט המובילים בעולם השנה ומצא כי למרות ההיעדרות הזמנית מהמגרשים, שחקן הגולף, טייגר וודס, הוא מותג הספורט המוביל בין האתלטים, בהפרש גדול מהיתר.

פורבס בדקו את המותגים הספורטיביים החזקים ביותר בארבע קטגוריות: אתלטים, קבוצות ספורט, חברות של מוצרי ספורט ואירועי ספורט. הספורטאים דורגו לפי הכנסותיהם מחסויות ביחס לעמיתיהם באותו ענף. החברות נבדקו על פי שווי השוק של עסקים שאפשר לייחס לשם המותג. הקבוצות נמדדו ללא קשר למעמד הליגות שלהן ודירוג האירועים חושב לפי הכנסות לכל יום של תחרות.

מותג טייגר וודס הוערך בחישוב של פורבס ב-82 מיליון דולר, יותר מ-3 הספורטאים הבאים אחריו ברשימה: דייויד בקהאם (20 מיליון), רוג'ר פדרר (16 מיליון) ונהג המירוצים דייל ארנהרדט.

במקומות 5-6 נמצאים כדורסלנים, לברון ג'יימס (14 מיליון), שהוסיף לערך המותג בהשתתפותו בתוכנית 'סאטרדיי נייט לייב' וקובי בראיינט (13), הקלע המוביל של הלייקרס בכל הזמנים.

במקום השביעי מתחלקים שניים עם 10 מיליון לכל אחד: שחקן הגולף, פיל מיקלסון, והטנסאית, מריה שראפובה. במקום התשיעי מלך ספורט האקשן, הסקייטר, טוני הוק (9 מיליון) וסוגר את הרשימה ג'ף גורדון, נהג מירוצי נסקאר, עם 8 מיליון דולר.

לברון ג´יימס וקובי בראיינט. מי ינצח באחד-על-אחד (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
לברון ג´יימס וקובי בראיינט (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

קבוצות הכדורגל גברו על הקבוצות מהספורט האמריקני


מנצ'סטר יונייטד היא המותג הבולט בין הקבוצות, עם 270 מיליון דולר, בעיקר בשל הפופולאריות לה זוכה המועדון במדינות אסיה. מעט מפתיע שברשימה שולטים מועדוני הכדורגל עם 6 נציגויות לעומת ארבע למועדוני הספורט האמריקאי.

קבוצת הבייסבול ניו יורק ינקיס שניה עם 266 מיליון ובמקום השלישי ריאל מדריד עם 245 מיליון. מקומות 5-8 שייכים לכדורגל האירופי: באיירן מינכן (200 מיליון), בעיקר הודות להסכם ארוך הטווח בן ה-30 שנה עם חברת הצמיגים אליאנץ, ארסנל (195 מיליון), מילאן עם 175 ושמינית ברצלונה עם 170 מיליון דולר.

יונייטד חוגגת שיוויון זמני (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
יונייטד חוגגת שיוויון זמני (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

אמריקנית בולטת נוספת היא קבוצת הפוטבול דאלאס קאובויס עם 208 מיליון כאשר שתי קבוצות בייסבול סוגרות את רשימת עשרת הגדולים: ניו יורק מטס (159 מיליון) ובוסטון רד סוקס עם 157 מיליון דולר.

נייקי זכתה מבין החברות, הסופרבול באירוע הספורט
לא מפתיע כי מותג נייקי הוא החזק ביותר בין החברות שמשווקות מוצרי ספורט עם 10.7 מיליארד, אך במרחק קטן ממנה נמצאת רשת הכבלים ESPN עם 10.5 מיליארד. לרשת מבית דיסני משלם כל משק בית בארה"ב 4 דולר, הסכום הגבוה ביותר לערוץ בסיס בכבלים. אדידס, המופיעה על החולצות הרשמיות של כ-350 קבוצות ונבחרות ספורט, במקום השלישי עם 7.3 מיליארד.

במקום רביעי בין מותג משקאות הספורט של חברת פפסיקו, גטורייד (6.4 מיליארד דולר), השולטת ב-75 אחוז משוק זה, פי 3.5 מהנתח של במתחרה מבית קוקה קולה פאוורייד. ריבוק, נותנת החסות הרשמית של ליגות ה-NFL וה-NHL, עם 2 מיליארד במקום החמישי.

שחקני ניו אורלינס (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
שחקני ניו אורלינס (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

סקיי ספורט, התשובה הבריטית ל-ESPN, עם שישה ערוצים המשדרים כדורגל מהפרמייר ליג, רוגבי, קריקט וגולף, שישית בדירוג עם 1.3 מיליארד. במקום השביעי יצרנית משחקי המחשב EA SPORT, יצרנית ומשווקת המשחק הפופולארי בתולדות ארה"ב, NFL Madden, על שם הקווטרבק לשעבר המפורסם.

הסופרבול (420 מיליון) ואולימפיאדת הקיץ (230) מקדימים את אירוע הכדורגל הגדול. המונדיאל מדורג רק שלישי עם שווי מותג של 120 מיליון דולר.

טורניר הכדורגל השני בחשיבותו לנבחרות, היורו, מדורג רביעי בין המותגים עם 110 מיליון וחמישי ברשימה זאת, סדרת הגמר בליגת הבייסבול, MBL וורלד סירייס עם 106 מיליון דולר.