מנהלת ליגת הכדורגל בספרד (LFP) חתמה אתמול (שלישי) על הסכם עם רשת 'ברגר קינג', ותשמש כספונסרית של 'לה ליגה' ושל ליגת המשנה בספרד בשלוש השנים הקרובות.
אוהדי הכדורגל בספרד יאלצו להתרגל לכך שרשת מזון מהיר המציעה אוכל לא בריא מקושרת לספורט האהוב עליהם או חמור מכך, שחברת ענק המזוהה עם ארה"ב וההשתלטות התרבותית של אמריקה חוברת לגאוותם המקומית.
במסגרת שיתוף הפעולה תשתמש ברגר קינג בכוח שיווקי כדי לדחוף את הכדורגל הספרדי, כחלק מאסטרטגיה לחשיפה מסיבית של 'לה ליגה' בכל המדיות. נותר רק לתהות אם רשת המזללות תכניס את דמויותיהם של מסי, רונאלדו, צ'אבי, אינייסטה, אוזיל ופורלאן כדמויות פרס בארוחות הילדים שלה.
בינתיים ניתן למצוא הלוגו של ברגר קינג באתר הליגה הספרדית. מנכ"ל ה-LFP פרנסיסקו רוקה התייחס להסכם ואמר: "אנחנו מאושרים מכל שיש לנו אותם כספונסרים הרשמיים של ה-LFP. יחד נפתח מדיניות של פעילות שיווק שאפתנית, גם במסעדות ובאמצעות שימוש בטכנולוגיות חדשות, אך תוך קידום ערכי הספורט".
האם שיתוף הפעולה יביא להגדלת כוחה המיתוגי של 'לה ליגה' על חשבון הפרמייר ליג? ניאלץ להמתין לתשובה לכך בסבלנות.
בתזמון מעניין למדי הודיעה אתמול ברגר קינג גם על מכירתה לקרן השקעות מברזיל, G3 קפיטל, בסכום המתקרב ל-4 מיליארד דולר. ברשת המזון מספר 2 בעולם מקווים כי הקרן, המנוהלת על ידי המיליארדר הברזילאי ג'ורג' פאולו למאן, המדורג 48 ברשימת עשירי תבל של פורבס, תזניק את הרשת קדימה, הנמצאת במצוקה בכל הקשור להתנהלותה בשוק הבינלאומי. יש לציין כי מקדונלדס, היריבה הגדולה של ברגר קינג, תשמש כספונסרים רשמית במונדיאל 2014 שיתקיים בברזיל.