האנגלים מתחילים להיכנס ללחץ בכל הקשור לפרויקט הלאומי שלהם – אירוח המשחקים האולימפיים ב-2012.
מה שהחל כחגיגה ענקית עם הזכיה במכרז האולימפי על חשבונה של פריז, ונמשך בטקס הסיום בבייג'ין עם הבטחה להתאמץ להפיק משחקים מרשימים עוד יותר, מתחיל להיראות עתה כקצה של תיבת פנדורה כלכלית.
מארגני האולימפיאדה סובלים מנפילה חדה בהתעניינות של ספונסרים מרכזיים גדולים למשחקים מעבר לחוזים שכבר נחתמו.
ההוכחה הטריה לכך התבררה בדברים שאמרו ראשי ועדת המשחקים, לפיהם בעקבות המשבר הנוכחי, הם לא מצפים לחתימת חוזי חסות חדשים ראשיים.
דווקא בתחילת הדרך לפני כשנה וחצי, התנהל הכל כשורה והמארגנים הופתעו מהביקוש הגדול של חברות לתת חסות על המשחקים. חלק גדול מהחברות ראו בכך שליחות לאומית, וחוזים עם ענקיות בריטיות, כגון חברת התעופה בריטיש איירוייס וחברת התקשורת בריטיש טלקום נסגרו במהירות.
כרגע מקווים בלונדון לסגור חוזי חסות עם חברות בתחומי מוצרי הבית, הלבשה ורכב, ששווי כל אחד מהם אמור להיות כ-75 מיליון דולר, נראים כחלומות אופטימיים מדי.
לאחרונה חתמו אנשי השיווק של ועדת המשחקים על הסכם חסות עם יצרנית המזון 'קדבורי' ששוויו על פי הפרסומים כ-20 מיליון ליש"ט, בערך מחצית ממה שציפו מלכתחילה בתחום הזה.
בריטניה סובלת מאבטלה של 5.7 אחוז והגרעון התקציבי הגיע ל-8.1 מיליארד ליש"ט בספטמבר. זהו שיעור הגידול בגרעון הגבוה ביותר שנמדד כאשר רק לפני שנה עמד הגרעון על 4.8 מיליארד ליש"ט.
בנוסף, תחושת המשבר הנוכחית היא רק ימים ספורים אחרי שהתברר כי פרויקט הכפר האולימפי ומרכז התקשורת נקלע לבעיית תקציב וחסרים לו מזומנים בפרויקט שעלותו נאמדת במיליארד ליש"ט.
גם כאן הבעיה היתה כתוצאה מהמשבר הפיננסי, והממשלה התכנסה והחליטה במהירות על הזרמת 95 מיליון ליש"ט נוספים כדי שלוחות הזמנים ואיכות העבודה יישמרו על פי התכניות.
הבריטים הציבו יעד של גיוס 700 מיליון ליש"ט מחסויות, אך כרגע הם רחוקים מאוד מכך עד כדי כך שהדלפות לתקשורת נשמעים נציגי המשחקים אומרים כי כנראה שמחצית 2009 כבר אבודה כי הזמנים משתנים, אבל בהמשך 2009 ובשנת 2010 הם מקוים שהאקלים הכלכלי ישתנה וכי הם יצליחו לעמוד ביעדי השיווק וגיוס הספונסרים.