חג המולד ידוע גם כחג המתנות. אבל בישראל, בה הנוצרים הם מיעוט מבוטל, המועד אינו נחגג בארץ באופן רשמי ולכם גם סנטה קלאוס ושק המתנות שלו נעדרים מהתמונה.
בארה"ב המצב שונה ולכן, ההחלטה להשיק את ליין הנעליים החדש של מייקל ג'ורדן היום (חמישי), יום לפני תחילת חגיגות הכריסמס ובעיצומה של בהלת הקניות, בעלת משמעויות שיווקיות וכלכליות מרחיקות לכת.
הליין החדש, קול גריי אייר ג'ורדן 11 (cool grey air Jordan 11), מבוסס על דגם הנעליים שנעל במהלך המשחק האחרון שלו במדי שיקגו בולס, מול ניו יורק ניקס במדיסון סקוור גארדן. ובכלל, עיצוב הנעל מסמן באופן בולט את תופעת הרטרו באופנה.
המחווה לעבר היא ללא ספק שם המשחק פה, שכן ג'ורדן פרש ממשחק פעיל כזכור לפני שבע שנים ומאז הוא זנח את הסניקרס לטובת נעלי איש העסקים, כשבעולם הכדורסל מתפקד המעופף לשעבר כבעלים הראשי של קבוצת ה-NBA שארלוט בובקאטס.
המחיר הרשמי של הנעל בארה"ב עומד על 175 דולר. כרגע היא מוצעת במהדורה מוגבלת בצבע אפור-סגול או בלבן עם פסים של אדום ושחור. המספר המוטבע עליהם אינו זה המזוהה עם ג'ורדן אלא 45, שהופיע על חולצתו כאשר שיחק במדי הוושינגטון וויזארדס.
השנה דורג ג'ורדן במקום ה-20 ברשימת הסלבריטיז החזקים בעולם. לפי המגזין, הוא הרוויח כ-55 מיליון דולר בין יוני 2009 ליוני 2010. עוד הוערך בפורבס כי המותג ג'ורדן הכניס לנייקי ממכירת מוצרים הנושאים את הלוגו המרחף המפורסם שלו, זה עם היד הנישאת מעלה והרגליים בפיסוק, כמיליארד דולר.