בין מחווה למחווה, בין שלל הספדים וחוסר הרצון לעכל ולהאמין פרטים חדשים נחשפים על התאונה המחרידה שגבתה את חייהם של קובי בראיינט ובתו. הבוקר (שישי), בניו יורק טיימס סיפקו עוד אחד כזה וייתכן שמדובר במכעיס ביותר בפרשיה: למסוק שנשא את תשע הקורבנות לא היו את האישורים המתאימים כדי לטוס בתנאי מזג האוויר הקשים.
בניו יורק טיימס סיפקו את המידע משלושה מקורות שונים לפיהם לחברה שמפעילה את המסוק - Island Express Helicopters - היו אישורים ספציפיים לטיסות בהן הראות טובה, כשלטייס יש אפשרות לראות לפחות שלושה מייל מהשטח ותקרת העננים לא נמוכה מ-1,000 רגל מעל לקרקע. לטייס שהטיס את המסוק היו האישורים לעשות זאת, אבל לא היה אמור לעשות זאת בתנאים המדוברים.
אם חשבתם שמדובר בתנאים קשוחים במיוחד, הרי שלפי הניו יורק טיימס מדובר בכאלו שגרתיים שמקובלים בחלק נכבד מיצרניות המסוקים. מתפעל מטוסים בנמל התעופה ואן ניויס סיפר שהמסוקים הללו מאושרים לשימוש באקלים השגרתי והשמשי של קליפורניה, בהם הראות טובה.
שאלה נוספת שהועלתה היא מדוע הטייס לא הכין תוכנית פעולה מאושרת לטוס מעל לערפל הכבד ועליה ענתה בעלת שירות צ'ארטר ובית ספר לתעופה שמדובר בעסק רציני, יקר ולא פשוט בכלל. "זה פשוט לא שווה את זה, אנחנו לא טסים במזג אוויר כזה ממילא", הסבירה.
בינתיים, בלוס אנג'לס טיימס דווח כי החברה שמפעילה את המסוק השעתה את פעילותה עד להודעה חדשה. "ההלם מהתאונה השפיע על כל הצוות וההנהלה החליטה שהשירותים שלנו יושעו בימים קשים כאלו", נמסר מחברת Island Express Helicopters.
The helicopter that crashed with Kobe Bryant and 8 others onboard was not certified to fly with instruments in poor visibility https://t.co/bx4ZaY8VMe
— The New York Times (@nytimes) January 31, 2020
After the crash that killed Kobe Bryant and 8 other people, Island Express Helicopters has halted all services, telling @NBCNews that it is doing so for “operational reasons.” https://t.co/eWTVs9Q37e
— NBC News (@NBCNews) January 31, 2020