עם כמעט רבע מיליון עוקבים באינסטגרם, קונדיטוריה תל אביבית חדשה ומדוברת ותכנית טלוויזיה משלה בערוץ 24, קשה להאמין שאור שפיץ רק בת 23.
הקונדיטורית ואושיית הרשת חובבת הוורוד מספרת כי התכנית החדשה, "הבייקרי של אור שפיץ" (שישי ב-15:30 בערוץ 24), היא פשוט התגשמות כל חלומותיה. "השקעתי המון בערוץ היוטיוב שלי, אבל כל הזמן אמרתי שאני רוצה תכנית משלי. אני כל כך שמחה שיש לי אפשרות להעביר את כל הידע שלי ואת הדברים שאני אוהבת לאחרים".
את הקונדיטוריה החדשה שלה פתחה שפיץ דווקא בתקופה שבין שני גלי הקורונה ולמרות תורי הענק שהשתרכו בכניסה, היא נאלצה מהר מאוד להסתגל למצב החדש של סגר. "זה אמנם עצוב שכל ההשקעה והיופי של המקום סגורים ומאופסנים, אבל צריך לדעת להתאים את עצמנו למצבים המשתנים ולא לשבת ולבכות על המצב", היא אומרת בבגרות רבה. "אמנם בסגר אין תורים, אבל יש משלוחים. הבריאות של כולנו כרגע חשובה יותר מההפסדים".
"אנחנו זקוקים לוורוד"
כמי שמכינה קינוחים לקהל הישראלי כבר שנים, שפיץ יודעת גם לספר דבר או שניים על הטעם שלנו, הישראלים, בקינוחים. "אין ספק שהמראה המושחת, העמוס והשופע הוא פקטור חשוב בעיניים ישראליות, ועל כך יעידו עוגות ימי ההולדת והאירועים שנמכרות לרוב. עם זאת, הישראלים אוהבים מאוד גם קינוחים מעודנים וקלאסיים יותר, כמו טארטים אישיים".
מה הסיפור שלך עם הצבע הוורוד?
"ורוד הוא צבע של אופטימיות, שמחה וחגיגיות, ובמיוחד אנחנו בארץ זקוקים לו, על כל תכונותיו. חבל שאין יותר ורוד בארץ! בפן המקצועי, אין ספק שוורוד הוא צבע מפתה וגם ניתן ליצור אותו באופן טבעי מחומרים כמו פטל, תות ואפילו משוקולד ורוד".
ויש לה גם טיפים - "שפיצים", בלשונה - לכל מי שחולם לעסוק בתחום או סתם לקונדיטורים חובבים: "קונדיטוריה זה מדע מדויק", היא אומרת. "צריך להיות מאוד מדוייקים במצרכים ובאופן ההכנה ולעולם לא להתייאש ממתכון שלא יצא כפי שרצינו אלא לנסות שוב ושוב. מעבר לזה, הייתי ממליצה לכולם לייעל את הפלטפורמה המטורפת שנקראת אינסטגרם לטובתם. הפיד שלנו הוא היום חלון הראווה לעסק, והוא חינמי לגמרי. נצלו אותו!".