
הצטלמי בעירום בשלג למען מטרה טובה
הכירו את ליאן מאיירס מבריטניה שהחליטה לאתגר את גופה ולהצטלם בתחתונים בלבד בשלג. מכאן היא פיתחה את טרנד תמונות העירום בשלג למען מטרה טובה שהיא גיוס כספים למען ילדים בבית חולים מקומי על ידי מכירת יומן שנתי שמציג את מיטב התמונות. היוזמה לגיוס התרומות נובעת מסיפורה האישי של מאיירס: בתה, בת ה-12 היום, נולדה כשבעה שבועות לפני הזמן המיועד ובגיל שנתיים סבלה מבעיית לב שכמעט הביאה למותה. אילולא הטיפול המסור בבית החולים אליו התרומות מגיעות, הייתה בתה מתה. מאז תחילת הקמפיין, הטרנד תפס כל כך חזק שלקבוצת הפייסבוק של מאיירס, Wiltshire-Lets-get-naked-in-the-snow, יש כ-17,000 חברים והיא גייסה מעל ל-3000 לירות שטרלינג למען העמותה.
המחשוף מבקיע

ציצים זה פמיניסטי?
כפי שליידי גודייבה השתמשה בגופה העירום כדי להביע עמדה, כך גם שלוש פמיניסטיות מאוקראינה עוררו זעקה למען זכויות לעניים בעזרת כיתובים על החזה החשוף שלהן. שלא כמו גודייבה, היחס שהן קיבלו היה פחות מהירואי והן נאסרו על ידי המשטרה. ובמעבר חד: אלישיה יאנג היא בלוגרית משועממת שהחליטה לצלם את אביזריה הבולטים ביותר בשלל תנוחות סקסיות, בעיקר עבור הפרסום. הבלוג זכה להיסטריה גלובלית וליותר מ-3 מיליון מעריצים ולא רק בזכות דדיה המשובחים. אלא בעיקר כי היא בחרה שלא לחשוף את פניה ובכך היא יוצרת סקרנות גוברת על זהותה. מטרה טובה? יותר כמו מיותרת. אבל היי, ציצים גם מקדמים סרטים, במובן הכי מילולי שיש. בשנת 2008, יצא סרט מודרני על סיפורה של ליידי גודייבה המקורית, ולצורך קידומו, ארגן הבמאי תהלוכת סוסים בהייד פארק עם ערימה של נשים ערומות. לא בדיוק מחאה.
גם האגודה למלחמה בסרטן בספרד ראתה לנכון להשתמש בציצי כסמל מיני שיגרום לגברים לשכנע את בנות זוגן ללכת להיבדק. הפרסומת מציגה שדיים של שלל נשים בשלל סיטואציות "קופצניות" במיוחד (בעבודה, בריצה, במיטה, בעת הנקה ועוד) כשמידת החזה השולטת בפרסומת היא C ומעלה (כי לאותיות הראשונות באל"ף בית האמריקאי אין זכויות מסתבר). בסוף הפרסומת כתוב בספרדית: "אם אנחנו אוהבים אותם כל כך, אנחנו צריכים לדאוג להם. גרום לאישה להיבדק". היו לא מעט שהתנגדו לפרסומת, היו כאלה שחשבו שהוא ראוי.
זה שאת יכולה לא אומר שאת צריכה

>> כדאי שתכירי: בדיקה חדשה לגילוי מוקדם של סרטן השד
תגובות