דומה שעל כל תמונה מרוטשת, כוכבת במידות סקיניות או פרסומת נטולת כל קשר למציאות - יש גם פרסומת או פרויקט נגד שמבקשים לתת לכולנו כאפה מצלצלת ולהזכיר לנו שהגוף שלנו מושלם בדיוק כמו שהוא. התפקיד שלנו הוא להפסיק להלקות את עצמנו ולקבל אותו באהבה. הקמפיינים המיוחדים האלה יוצרים באזז נאה, אך זה כמובן לא עוזר שרגע אחרי - עוד כוכבת הוליוודית א-לה ג'ניפר לורנס מככבת בפעם הטריליון על שער מגזין בעירום חלקי ואנחנו חוזרות למעגל הכואב של שנאה עצמית. אבל אולי יש באמת דרך לצאת מזה?
מחקר אוסטרלי גילה שנשים מתחילות לאהוב ולקבל את עצמן רק בגיל 45. עצוב, הא? להעביר חמישה עשורים בשנאה עצמית. לאור הממצאים, ביקש מגזין מארי קלייר האוסטרלי משש מסוכנויות הפרסום הגדולות במדינה לתת פייט וליצור פרסומות שיעודדו נשים לאהוב את הגוף שלהן מגיל צעיר. הדרישה הייתה: לחשוב מחוץ לקופסה ללא כל הגבלה יצירתית. לפניכן התוצאות המקסימות. אז חכו רגע לפני שאתן עוברות לתמונה המרוטשת הבאה של קים קרדשיאן, טוב?
"אמא, אני רוצה להיות בדיוק כמוך"
הפרסומת הזאת, של חברת Airborne, פונה לאמהות ומסבירה להן שהדימוי הגרוע שלהן עובר מהר מאוד לבנות שלהן. "כולנו יודעים שילדים אוהבים לחקות מגיל צעיר מאד ובדרך כלל מקורות ההשראה הראשונים הם ההורים כמובן. רצינו ליצור מודעות להתנהגות שלנו כך שלא נעביר את הסוגיות שלנו עם דימוי עצמי נמוך לילדים שלנו. בתור מבוגרים זוהי חובתנו לשבור את המעגל הזה".
"את החברה הכי טובה שיש לך"
בסוכנות הפרסום Publicis Mojo יצרו פרסומת בה האישה מלקה, מקניטה ומכפישה את האופן בו היא נראית עד שהאותיות הופכות למטושטשות יותר ויותר ומסר הפרסומת מסתיים עם המשפט: "אל תתני לדימוי הגוף הנמוך שלך להפוך אותך לפחות אישה". מטעם החברה נמסר: "נשים התקדמו והשיגו כל כך הרבה, אבל בו זמנית אנחנו מקטינות את עצמנו על ידי כך שאנחנו רואות את הגוף שלנו בצורה שלילית. על ידי שינוי המילים שנשים נוטות להגיד לעצמן רצינו לבקש מנשים לחשוב על האופנים בהם הן מדברות עם עצמן ועם החברות שלהן. את החברה הכי טובה שיש לך. את צריכה להיות נחמדה יותר לעצמך".
"היא מושלמת, עד שאנחנו מלמדים אותה אחרת"
הפרסומת של OglivyOne מציגה תינוקת מתוקה עם כיתוב מרתיע: "את לא נולדת עם שנאה לגוף שלך, זה משהו שלימדו אותך".
"רצינו להעביר מסר חיובי, כזה שאומר שאת ההתנהגויות הנלמדות הללו אפשר פשוט שלא ללמוד. זה משהו שצריך לחשוב עליו בצורה אחרת. זו גם תמונה יפה וגם מעט לא צפויה. זה מרגיש חיובי".
"אני נטולת פילטר"
"רצינו לעודד את החגיגה של היופי האינדיבידואלי", נמסר מחברת M&C Saatchi Australia. "קיבלנו השראה מהמנהג של מדיה חברתית לשים האשטג של 'נטול פילטר' כדי לסמן צילום שלא עבר פילטר. רצינו לתת לנשים לחגוג את עצמן כשהן נטולות פילטר. אתן יפות איך שאתן, תגידו את זה לעולם".
מפתח הלב
"הלב הוא סמל אוניברסאלי לאהבה, לכן בניסיון לעודד נשים לאהוב את הגוף שלהן, זה נראה לנו מקום בסיסי להתחיל בו", אומרים בחברת הפרסום Whybun/TBWA. "רצינו לדבר לכולן, אז נמנענו מלהראות מבנה גוף מסוים וחקרנו את הנושא בדרך לא שגרתית ולא צפויה. שינינו את צורת הלב כדי להראות קימורים של גוף האישה ולהציג את המסר שאהבה מגיעה ביותר מרק צורה אחת".
"איך שאני נראית, איך שאני מרגישה"
בחברת הפרסום DDB Group Sydney הלכו על גישה קצת אחרת ויותר אמנותית לפרסום. "הקווים המעוגלים משווים צורה של מבנה שעון חול בצד אחד ובליטה בצד השני, כך שמה שאת רואה תלוי במתבונן. הראיון הוא שיש הפרדה בין איך שאישה נראית ואיך שהיא מרגישה ושהגוף שלך הרבה יותר יפה ממה שאת חושבת. ציורי צבעי המים מוסיפים תחושה אינטימית, רצינו ליצור משהו שהרגיש יותר כמו אמנות או משהו שמוכר את הדרך של מחשבה מאשר מוצר מסוים".
>> ביישנית מצלמה: מתי הפסקת לחשוב שאת יפה?
>> קורע: פרסומת לצלוליט שתצחיק לכן את הגבשושיות
>> "תשמרי על הכוס שלך"