אין לדעת מה יעלה בגורלה של אלין לוי בעוד עשר שנים מעכשיו. גם אם תיעלם מהמסך כשם שהגיעה וגם אם יפול לו גרגר החול האחרון ב-15 דקות התהילה מוקדם מן הצפוי, נדמה שאחד הזכרונות החזקים שהבחורה המתוקה הזאת תשאיר אחריה הוא האייליינר שממנו לא נפרדה לרגע.
לוי, על אף 7 הקילוגרמים העודפים שעלתה בבית לטענה, היא ללא ספק בלונדינית מסובבת ראשים. היא גבוהה, רזה, חטובה ויש לה הרבה מאוד חיוכים לפזר, בכל שעה, בכל מקום. במשך שלושה וחצי חודשים צפינו בפיגורה שלה מהדסת על עקבים, נדחסת לטייטצים ומשקיעה לא מעט מאמצים אל מול ארסנל המצלמות בבית. והיא נראתה טוב. אבל מכירים את הפרסומת ההיא עם הבחור שמקלקל לכולם את החגיגה ואומר: "זה טוב, אבל לא מצוין"? ובכן, כשלוי יצאה מהבית והחלה להתראיין ולהצטלם לכל כלי תקשורת אפשרי, היא דגמנה לנו את ההבדל. ממראה חובבני לא רע בכלל, היא שודרגה לפרינססה מדויקת ונכונה. איך היא עשתה את זה? ביקשנו את עזרתה של המאפרת ורד ספיבק שתרד איתנו לדקויות ותסביר לנו על הדברים הקטנים שעושים את ההבדל.
השינוי נמצא בפרטים הקטנים
הדבר הכי משמעותי ששמנו אליו לב הוא שאין הבדל משמעותי במראה של אלין. "אני אוהבת את זה שלא נגעו בה יותר מדי ולא ניסו לשנות אותה", אומרת ספיבק, "כולנו מכירים את אלין בתור הבייבי המתוקה, הבלונדינית והחייכנית, ונראה ששמרו עליה כזאת. אני לא רואה שיש כאן ניסיון להפוך אותה למשהו שהיא לא, מה שמאוד משמח".
ובכל זאת, ניכר שהיא נראית שונה. את יכולה להצביע במה?
"נתחיל מהמייקאפ - הדבר הראשון שעושה את ההבדל. אין משמעות לאיפור בלי בסיס נכון. מי שראתה את השידור בערוץ 20 וגם את שידורי ההדחה הישירים, ניכר שאלין, כמו שאר הבנות בבית, השקיעו יותר בשידורים החיים וזה בא לידי ביטוי בשכבת הבסיס. לא נראה לי שביומיום אלין טרחה ומרחה מייקאפ. כיסוי נכון הוא מה שגורם לאיפור להמריא או להתרסק. כל איפור, אם זה עיניים או שפתיים, לא שווה דבר בלי מייקאפ. אני לא אומרת שצריך להעמיס, אבל מספיקה שכבה עדינה כדי להבליט את העיניים, להדגיש את הוורדרדות הטבעית של הפנים ושל השפתיים".
גם האייליינר קיבל התייחסות מדויקת יותר באיפור המקצועי של לוי. "לאלין יש עיניים קרובות לגשר האף. זה לא טוב, זה לא רע. זה פשוט מה שזה. אם רוצים לגרום לאשליה של עיניים קרובות יותר, מומלץ שלא להתקרב עם צבעים כהים לתוך הזווית הפנימית של העין, כלומר, לשרטט את הפס רק לאורך 3/4 מהעין, או לחלופין לגרום לו שיהיה דק מאוד בזווית הפנימית וככל שמתרחקים ממנה, לעבות אותו".
אלין במחווה לאיימי ווינהאוס
במקרה של לוי, נראה שהיא יצרה את הפס בעזרת עיפרון, מה שגרם לה לפעמים להיראות כמו גרסה מעודנת של איימי ווינהאוס. העיפרון, בניגוד למשל לאייליינר ג'ל, הוא עבה ונמרח יותר, וקשה ליצור בעזרתו שפיץ חד ודק. "זה נכון שאייליינר ג'ל הוא מדויק יותר, מצד שני, אני בעד שנשים יתאפרו עם מוצרים שנוחים להן. אם אלין, למשל, לא מתחברת לג'ל, היא עדיין יכולה להשיג תוצאה דומה בעזרת כמה טיפים. הראשון הוא להניח צללית שחורה בעזרת מברשת קטנה וצפופה, מה שמקבע את הצורה של הקו. אופציה אחרת היא לקחת צללית שחורה ולהרטיב אותה. מה שכן, חשוב מאוד לעשות את זה עם המברשות המיועדות לכך, ומה שלא יהיה - אל תשכחי את המסקרה".
ובאותה נימה: גם בכל הנוגע לסמקים, מבקשת ספיבק להבהיר שכל אחת תפעל לפי מה שנוח לה. "במקרה של לוי, הלכו עם אותו קו שהביאה מהבית ושמרו על הוורדרדות הטבעית שלה. הסומק בעל נוכחות אך לא מוקצנת, כמו גם הצלליות. יש בשוק הרבה מאוד סוגי סמקים, החל מאבקה, עבור לקרם ועד ג'ל. השאלה בסופו של יום היא אם איזה מוצר נוח לך להתמודד ולמה את מתחברת".
בגזרת הפריזורה, ניכר שלוי קפצה למעצב השיער שלה מיד עם עזיבתה את הבית. "לוי נכנסה עם תספורת נכונה שעם הזמן, בשל העובדה שלא היה ספר בסביבה, הפכה לפלטה חלקה ונטולת נפח. אחרי שלושה וחצי חודשים, היא הייתה צריכה דירוג, כמו גם רענון של השורשים והגוונים. אני מאוד אהבתי את הפוני הישר, בעיניי הוא החמיא לה, ושמר אותה ילדותית וחמודה".