טוסיקים, פנו מקום - יש איבר חדש בשכונה שדורש את כל תשומת הלב: שפתיים. אם בשנתיים האחרונות ישבן דומיננטי היה הדבר הכי סקסי ונחשק (ותודה לג'יי לו, ניקי מינאז' וקים קיי), נראה שעכשיו העולם מתחיל להרים את מבטו כי, היי - השפתיים שלי כאן. איך אנחנו יכולים לקבוע דבר שכזה? לפי הניתוחים. לפי סטטיסטיקה שפורסמה לאחרונה, טיפולים למילוי שפתיים נמצאים בעלייה מתמדת, כשהמפורסמות המעודדות (גם אם לא באופן יזום) את הטרנד הן קיילי ג'נר וג'ניפר לורנס.
לפי הדיווח באתר החדשות CBS, הליך מילוי שפתיים נמצא במקום השני בהליכים הקוסמטיים שעשו את הזינוק הכי גדול בזמן האחרון. בשנה האחרונה נרשמה עלייה של חמישה אחוזים במספר הנשים האמריקאיות שמגדילות את שפתיהן, מה שאומר שחל גידול של 50% מאז שנת 2000. כן, יש גם כמה גברים שעושים את זה, אבל מדובר במיעוט די זניח.
לפי הדיווח, אחת הסיבות לגידול היא בשיפור הטכנולוגיות. החומרים החדשים, שהם עדיין מבוססי סיליקון ברובם, מאפשרים להשיג מראה יותר מרוכך. לא עוד שפתיים ברווזיות שמתגרות בך, אלא שפתיים מלאות שנראות כמעט טבעיות. בנוסף, יש שימוש רב יותר בחומרים זמניים, מה שהופך את כל הסיפור הזה להרבה פחות מפחיד: לא אהבת את התוצאה? חכי קצת ואת עוד תחזרי לעצמך. תוסיפו לכל זה את העובדה שהמחירים הופכים נגישים יותר - ובום, יש לכן טרנד.
בגלל הסלפי והאינסטגרם
מעבר לאיסוף הנתונים, ארגון הפלסטיקאים האמריקאי ערך גם סקר כדי ללמוד איזה מפורסמות מהוות השראה לנשים. למקום הראשון הגיעה ג'ניפר לורנס ואחריה ברשימה סקרלט ג'והנסון, ג'ניפר גרנר, אנג'ולינה ג'ולי, קיילי ג'נר וביונסה.
עם זאת, יש פלסטיקאים שחושבים שג'נר היא זו שבאמת צריכה להוביל את הרשימה. בשיחה עם אתר מאשבל, ד"ר נורמן רו טוען כי נשים ונערות רבות המגיעות אליו מבקשות שפתיים כמו שלה.לטענתו, תמונות הסלפי של ג'נר והתפוצה שלהן ברשתות החברתיות מאוד משפיעה על הגולשות, שמבקשות להגדיל את השפתיים כבר בגיל צעיר.
"אנחנו רואים יותר ויותר לקוחות צעירים שרוצים להגדיל את השפתיים", הוא אומר. "האינסטגרם והסלפיז מפעילים עליהם לחצים להיראות במיטבם ברשת. זה כאילו המציאות הווירטואלית עולה בחשיבותה על החיים הפשוטים".