לא מעט פעמים שחקנים נדרשים להיכנס לנעליהם של דמויות רעות, אבל עבור צחי הלוי זאת הפעם הראשונה שבה הוא מגלם דמות אכזרית עד לאין שיעור. בסרט "מלכה - סיפורה של לינור אברג'יל" (מוצ"ש אחרי החדשות, קשת 12), מגלם הלוי את האנס של אברג'יל, שלמה נור, שגם ניסה לרצוח אותה באותו המקרה המזעזע. בראיון מיוחד, הוא מספר על העבודה שהייתה לו בכניסה לדמות כל כך מורכבת ועל הסצנה הקשה שצילם עם יעל אלקנה, שמגלמת את אברג'יל בסרט.
"היה מאוד מאתגר. זה לא רק האונס, זאת דמות על גבול הפסיכופטית, יש פה אתגר משחקי", שיתף הלוי בשיחה עם mako על תפקידו כשלמה נור. זה לא רק האתגר בלגלם דמות שמוגדרת רעה מיסודה, אלא העובדה שאותה הדמות מבוססת על אדם ומקרה אמיתי, מה שהופך את זה למורכב וקשה עוד יותר. "יש חשש לגעת בכזה דבר כי לא תמיד מסכימים לעשות את ההפרדה בין הדמות שמגלמים לבין החיים האמיתיים", סיפר על הקושי שהתפקיד מביא איתו.
אבל המורכבות בדמותו של נור לא הרתיעה את הלוי, ההפך. "כשחקן אני מחפש לצאת מאיזור הנוחות, זה תמיד מה שמוביל אותי בחיים - וזה לא נוח לגלם דמות כזאת. הרבה פעמים כצופים אנחנו נמשכים לדמויות של 'הבחור הרע' ופה זה לא ה'בחור הרע' אלא דמות שאף אחד לא יגלה אליה סימפתיה. זאת דמות נוראית".
את הדמות הנוראית הזאת, הלוי ניסה להרחיק מעצמו כמה שיותר. אבל במהלך צילומי הסרט, מחויבויות לפרויקטים נוספים מנעו ממנו ללכת עד הסוף ולבצע את השינוי החיצוני שרצה לעשות עבור התפקיד, והוא נאלץ למצוא את המאפיינים שאיתם הוא יכול לעבוד. "עוד לפני החזרות, הבנתי שאני לא אוהב את הדמות, ולגלם דמות שאתה לא אוהב זה לחיות בגוף שאתה לא אוהב. ניסיתי להרחיק אותה מעצמי כמה שיותר - שמתי כרס, אימצתי הליכה שפופה, דברתי עם ר' כבדה יותר מהרגיל".
כשנכנסת לנעליים של שלמה נור הצלחת לגלות אליו אמפתיה?
"זה דיון שניהלתי אותו גם עם לימור שמילה, הבמאית, אם רוצים לייצר אליו אמפתיה או לא. אני זוכר שהיה רגע שהיינו בדילמה אם הוא בוכה אחרי המעשה, זה כל מיני קטנות שצריך להחליט מה אתה עושה - אם אתה מתמסכן או לא. אחד הדברים שלקחתי זה שמדובר בדמות שלא מרגישה טוב עם עצמה בשום קונסטלציה. היא מסתכלת על עצמה בראי ולא אוהבת את מה שהיא רואה".
דיברת עם יעל על הסצנות האלה לפני?
"דיברנו הרבה כהכנה לסצנה היותר מורכבת באוטו, על איך להיות מספיק רגיש לסיטואציה. בסוף אני נכנס לדמות והיא נכנסת לדמות ואנחנו בודקים את גבולות הגזרה ובודקים שאנחנו לא עושים משהו לא נחוץ מצד אחד, ומצד שני נשארים נאמנים עד כמה שאפשר לסיטואציה, למורכבות שלה ולמצב הנפשי של לינור ושלמה באותה הסיטואציה".
איך היו התחושות בסצנה המדוברת ואחריה?
"בלילה שצילמנו את הסצנה המורכבת, לא היה פשוט, נשאבים לזה. נכנסתי לזה יחד עם יעל שהיא פרטנרית מדהימה. היה לי מאוד חשוב להיות טוטאלי בדמות שאני מגלם אבל גם מספיק רגיש לסיטואציה ולעבודה מול יעל, היה רגע שקשה להכיל אותו".
שחזור הסצנה הקשה הייתה בנוכחותה של אברג'יל, שתיארה להם בדיוק איך היא התרחשה, שלב אחר שלב, ומדובר בסצנה לא קלה לצפייה שדרשה מהם הרבה כוחות פנימיים. "לפי מה שלינור תיארה יש קטע שהיא מתעוררת מאחורה ורואה אותו יושב לידה וצוחק בצחוק מטורף, הייתי טוטאלי ונכנסתי לזה. הרגשנו אחרי שזה צולם שהיינו צריכים רגע להירגע, לשבת בצד ושנייה לנשום. לקחנו כמה רגעים, שנינו היינו מאוד נסערים מבחינה רגשית. ישבנו, נשמנו אוויר, התחבקנו והמשכנו - חוזרים לעבודה".
"מלכה" שם את סיפורה של אברג'יל במרכז, מעלה את הנושא למודעות ונותן לה במה לספר את מה שקרה לה מבלי לפחד. גם הלוי יצא עם מסר מאוד חזק משל עצמו, שחשוב לו שהצופים ייקחו איתם מהסרט. "זה שליחות לעשות כזה דבר ואני חושב שלינור הייתה חלוצה באותה תקופה. לצערי אנחנו עדיין נחשפים לכאלה אירועים, ואסור לשתוק. אני חושב שברמה יותר רחבה, הכל מתחיל בחינוך. כל בן אדם צריך מגיל קטן להנחיל ערכים בבית שלו לפרטיות הגוף, למרחב הפרטי של כל בן אדם. מאוד קל ללמד הדור הצעיר, משם הכל מתחיל".