גם השבוע קמפיין "מחזירים את התחבורה לציבור", אותו יזמו בתכנית "הבוקר של קשת", ממשיך. מטרת הקמפיין היא לשים סוף לתחבורה הציבורית הלא מתפקדת בישראל, החל מאיחורי אוטובוסים, דרך צפיפות יתר ועד ליחס משפיל של נהגים.
כחלק מהמאבק ביקשנו מכם לספר לנו על אירועים חריגים בהם נתקלתם, והשבוע באגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית בירושלים התגייסו למאבק והביאו תיעוד בו סטודנטית מחכה 25 דקות לקו 19 וכשזה מגיע לבסוף, הצפיפות בו היא בלתי נסבלת.
"מצב התחבורה הציבורית בעיר ירושלים הוא נוראי", אומר שלומי יחיאב, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית. "כל תושבי העיר והסטודנטים סובלים פה מאוטובוסים שלא מגיעים, ואם הם מגיעים, אז באיחור ענק וברגע שאנחנו עולים על האוטובוסים, אנחנו נמצאים בצפיפות נוראית. הדרישה שלנו היא פשוטה - שבעיר הבירה של ישראל תהיה תחבורה ציבורית שפויה".
מחברת "אגד" נמסר: "נתוני משרד התחבורה מראים כי רמת השירות של אגד בירושלים גבוהה מהממוצע בענף, לרבות בפרמטר ההגעה בזמן. אגד משרתת כ-15 מיליון נוסעים מדי יום באלפי קווים ולכן ראוי לשפוט את התלונות מתוך התמונה הרחבה. יודגש כי העיר ירושלים מאופיינת, לצד מחסור מתמשך בנהגים, באירועים בטחוניים תכופים, הפגנות, צפיפות רבה, ביקורי אח"מים, היעדר תשתית תח"צ מתאימה והיעדר אכיפת נת"צים המשפיעים על הפעלת התחבורה בעיר. ועם זאת, באגד מודעים לתלונות בירושלים לרבות בקווים לאוניברסיטה העברית בהר הצופים ובאחרונה שולבו אוטובוסים מפרקיים בקווי הר הצופים והדבר יאפשר, כך אנו מקווים, הקלה בעומס והרחבת השירות".
>> אם גם אתם נתקלתם באיחור בלוחות הזמנים, או בהתנהלות חריגה בתחבורה הציבורית, אתם מוזמנים לכתוב זאת בעמוד הפייסבוק של תכנית ה"הבוקר של קשת"
הבוקר של קשת, ראשון-שלישי ב-06:15