אתמול בשעה 9:00 בבוקר פרצה סופה ועשרות אלפי אזרחים מצאו את עצמם מתמודדים עם רוחות עזות, גשמים חזקים וכדורי ברד. אך גם כאשר הם הגיעו לביתם בתקווה להסתתר מאמתני הטבע הם הופתו לגלות שהחשמל נפל ואין ביכלתם דרך לשנו את המצב.
בדומה לאותם רבבות של אזרחים, גם יואב לימור ומשפחתו מצאו עצמם אתמול מנותקים מחשמל במשך 15 שעות. בשלב בו הבין לימור כי דבר לא עתיד להשתנות בזמן הקרוב הוא החליט לקחת יוזמה להתקשר לחברת החשמל. בתגובה הוא נתקל במענה ממוחשב המדווח אך ורק על עומס בפניות למוקד ולא מספק אף לא פיסת מידע בנוגע למצב או לעבודות המתבצעות על מנת לשפרו. ההשלכות של הנתק כפי שמתאר אותן לימור כללו בין היתר סופרמקטים סגורים, כספומטים שלא מאפשרים למשוך כסף, ומאות עסקים ומסעדות מושבתים. המצב המתסכל גרם לו לבצע טלפון נוסף, הפעם לעיריית רמת השרון. אך התגובה שקיבל שם גרמה לו להבין שהוא כלוא בלולאה מתסכלת במיוחד: "מוקד רמת השרון שלום, עקב תלות בקו החשמל ישנן הפסקות. אין צפי כרגע לגמר התקלה, לפנות ל-103 חברת החשמל. תודה ויום טוב".
"במדינות מתוקנות ההנהלה היתה מגישה היום את התפטרותה"
הבוקר במסגרת תכניתו "הבוקר של קשת" לימור העלה לשידור את רם ארליכמן, מנהל אגף הייצור בחברת החשמל. ושמע ממנו את תגובתו למצב: "המוקד מתוגבר בעובדים רבים, בעקבות התקלה אבל צריך לזכור שבאירוע כזה חריג מתקשרים אלפים רבים של תושבים מודאגים והתשובות ניתנות בקצב האפשרי גם בפייסבוק". אמר נציג החברה וזכה לקבל את תשובתו המתבקשת של לימור לעניין: "אני לא מרבה לצאת מגדרי אבל הצלחתם לעצבן, לבאס ולתת שירות שהוא מתחת לכל ביקורת". ציין לימור והוסיף: "אתה שולח אותי לחפש את החברים שלי ובחושך זה קצת קשה".
ארליכמן מצידו ביקש להתנצל בפני הלקוחות שעדיין נמצאים ללא אספקת חשמל והוסיף: "חשוב לזכור כי מדובר בסופת ברקים וסופות עזות אשר החלה אתמול ב-9:00 בבוקר ומזג אוויר שהחל ללא הודעה מוקדמת. הצפי שהיה לחברת החשמל היה למזג אוויר ברמה בינונית בשעות הערב. מזג האוויר הפתיע גם את החזאים גם בעוצמתו וגם בשעה בה הוא הופיע".
לימור שלא הצליח להישאר אדיש למשמע דבריו התפרץ לשיחה ושאל: "מה עשיתם כל הקיץ כדי לדאוג שזה לא יקרה? כי התחושה היא שכל שנה זה מפתיע אתכם". ואף הוסיף בזעם: "השירות שלכם לא להיט, בכנות אם היתה תחרות היתי עובר אך לצערי אתם מונופול". לסיום שאל שאל את מה שהוא מכנה "שאלת האזרח": "מתי יהיה חשמל לאותם רק 60 אלף איש?". תגובת ארליכמן לשאלה זו נשמעה כך: "אנחנו מקווים שעד שעות הצהריים למרבית הלקוחות יהיה חשמל בבית, אנחנו עושים את כל המאמצים".
"הבוקר של קשת": ימים ראשון עד שלישי ב-06:30