מרכז נא לגעת הוקם בשנת 2007, כבית לתיאטרון היחיד מסוגו בעולם ששחקניו הם חרשים-עיוורים. אחרי שהצגת הדגל שלו "לא על הלחם לבדו", קצרה שבחים רבים בארץ ובעולם, המשיך התיאטרון לפעול במלוא המרץ על מנת לחדש ולרענן את תכניו. החיפוש אחר דרכים אמנותיות ומקוריות הוליד את המופע "מבעד לרוח", פרויקט תיאטרוני בבימויו של משה מלכא ובהשתתפות אנסמבל המורכב משחקנים חרשים-עיוורים ביחד עם שחקנים שומעים-רואים ומתורגמנים. 

תהליך העבודה המשותף של האנסמבל גיבש שפת תיאטרון אלטרנטיבי, המשלבת בין תיאטרון חזותי, אמנויות קרקס ושפת הסימנים ויצר תוצאה מרהיבה. אך לעבודה המורכבת ישנן גם השלכות פיננסיות רבות אשר הובילו את התיאטרון לקשיים המציבים בסכנה את צאתו של המופע החדש. בראיון ל"חי בלילה", מסבירה זאת פוני בז'ז'ינסקי, מנכ"לית מרכז "נא לגעת": "אם לשחקן רגיל לוקח 22 שניות להבין את הבמה, אצלנו זה תהליך שלוקח שלושה חודשים".   

לאן תלך התרומה שלכם?

בעמוד קמפיין ההמונים לתמיכה בפוייקט "נא לגעת" נכתב כך: "לכל שחקן חרש-עיוור מתלווה מתורגמן אישי, המנגיש לו את תהליך העבודה, את הוראות הבמאי ואת הדינאמיקה הקבוצתית. כמו כן, המרכז מספק לשחקנים הסעות מותאמות לצרכים שלהם עם נהגים מוכרים ומעסיק צוות פסיכו-סוציאלי המלווה אותם במרכז ומחוץ לו. עמותת נא לגעת פועלת מדי יום להמשיך וליצור, אך בהיעדר הכנסות מקהל- לא נוכל לעמוד בעלויות ההרצה".

<<לתרומה לפרויקט לחצו כאן>>

>> לעמוד הפייסבוק של חי בלילה

 חי בלילה: א'-ג' ב-23:25