"אתה צריך להבין משהו, אנחנו כרגע לא בהליך פורמאלי... מה שפרקליטת המחוז עושה, היא עושה טובה... ...בסדר? אנחנו לא בנורמלי. אני מדבר איתך על יחסי חברות, יחסי אנוש ביני ובין פרקליטת המחוז"/

"מה שאני עושה זה לגרום לכך שהתוצאה שמה שהפרקליטות עושה לא יוליד את הצורך להמשיך ולשחק איתך... מצידי שרותי תכתוב שאין מה להעביר שאין פה כלום, מצידי שתכתוב מה שהיא רוצה, אני לא אומר לך איך לכתוב היא יותר חכמה ממני. אני מבחינתי רוצה סוף סאגה... די לי בכך שרותי היום בתמונה, היא מודעת לכל וזה הכל. עכשיו, אני לא רוצה לפגוע ברותי, כי היא צריכה להתנהל בתבונה גם וזה הכל".

ההקלטות האלה, בהן נשמע עורך הדין רונאל פישר מדבר על פרקליטת מחוז תל אביב דאז, רות דוד, נחשפו על ידי כתבת התכנית "עובדה" נסלי ברדה בתחקיר מיוחד ששודר בנובמבר האחרון. בתחקיר נחשף בין השאר כיצד השתמש לכאורה פישר בקשריו עם פרקליטת המחוז כדי להוציא מלקוחו, שוקי משעל, סכומי כסף.

בתחילת שנות ה-2000 שוקי משעול, אז מנהל מע״מ תל אביב (ואחד מחושפי פרשת השחיתות ברשות המיסים) נעצר בחשד שמסר מידע חסוי ושכר את עו"ד רונאל פישר. לטענתו' פישר סיפר  לו שהוא מנהל רומן עם פרקליטת מחוז תל אביב עו״ד רות דוד ולכן הוא יכול להשיג למשעול הקלות בהליך נגדו. בהמשך, טוען משעל, פישר אף היה מפורש הרבה יותר: "הוא אומר לי 'הסיפור שלך לא פשוט, אני יודע המון פרטים, רותי שתפה אותי, אני אומר לך את זה פעם אחת: בוא תן לי 20 אלף ירוק לרותי ונגמור את הסיפור'... אני הייתי בהלם רותי זה לא סתם רותי, זה פרקליטת מחוז".

בעת שידור התחקיר דוד הכחישה בתוקף את כל הטענות ומסרה: אין לי מידע או קשר לדברים שקרו או לא קרו בין שוקי משעול לאחרים. לתחושתי מאחורי הדברים רצון לנקום, להכפיש ולפגוע בשמי הטוב ובמשלח ידי. 

תגובות:

עו"ד רונאל פישר בחר שלא הגיב לשאלות שהפננו אליו. בשמו נמסרה הכחשה גורפת להאשמות נגדו. פרקליטיו מוסרים כי פישר מנוע מלהתייחס לטענות "מחשש לטענה מהותית לשיבוש הליכי חקירה".

עו"ד רות דוד מוסרת בתגובה כי בטענות שהועלו אין כל ממש. "אין לי מידע או קשר לדברים שקרו או לא קרו בין שוקי משעול לאחרים. שוקי משעול הורשע בדין, וההיגיון הפשוט הוא כי לו אכן הייתה מוצעת לו דרך למלט את עצמו, הוא היה חוטף אותה".

דוברות המשטרה מסרה בתגובה: עו"ד פישר מעולם לא פעל בשיתוף להב 433. ההכרות שלו עם תנ"צ ברכה מסתכמת בייצוג חד פעמי בבג"צ, והניסיון לקשר בין השניים לתיקי חקירה מוטעה. בשל חקירת מח"ש אנו מנועים מהתייחסות לתיקים שחקר הקצין החשוד רב פקד מ"'.

בשמו של רפ"ק מ', מוסרים עורכי הדין  עופר בר טל ודב גלעד כהן: "מרשינו מכחיש את ההאשמות נגדו ומעולם לא קיבל מפישר כסף. למרות חברותם הקרובה, מ' לא חשף בפני פישר סודות מעבודתו ופישר לא חשף בפניו את סודות לקוחותיו. באשר לטענות לובינסקי, מדובר בתלונת שווא. באשר לטענותיו של אלון חסן: חסן מנסה להסיט את האש ממנו לעבר רב פקד מ', שניהל את החקירה נגדו. מ' משתף פעולה באופן מלא עם חקירת מח"ש".

>> לדף הפייסבוק של עובדה לחצו כאן