מוחמד דף
"התעלומה הזו הולכת ומתפוגגת" | צילום:
הערב אחרי החדשות "עובדה" פותחת עונה עם עימות חסר תקדים בין צמרת השב"כ לצה"ל, אחרי שבשירות הביטחון הכללי טוענים שהם התריעו לא מעט על האפשרות של מלחמה בקיץ האחרון. יחד עם אלו תעסוק התכנית גם בתעלומה הכי גדולה של המבצע האחרון בעזה: מוחמד דף – חי או מת?

"התעלומה הזו הולכת ומתפוגגת", מספרת הבוקר אילנה דיין לתכנית הבוקר של קשת, "האנשים שאנחנו מדברים איתם, גם בצה"ל וגם בשב"כ, מדברים היום במונחים הרבה יותר ברורים על כך שהאיש הזה נשאר בחיים ואנחנו מנסים להבין מה קרה שם". בתכנית הערב תעקוב הכתבה דקה אחרי דקה אחרי מאורעות אותו לילה בו הפציצו מטוסי חיל האוויר את הבית בו לפי השב"כ שהה דף, ומה קרה עם אותן שתי פצצות שלא התפוצצו – האם הוא ניצל? האם הוא בכלל לא היה שם ברגע הפצצה?

חי ובועט. דף (צילום: חדשות 2)
המטרה: מוחמד דף | צילום: חדשות 2
למרות שנראה שרבות דובר על המערכה האחרונה, דיין מספרת שיש עוד מה לחשוף: "יש עוד המון דברים שעוד לא ממש נחשפו על המלחמה הזו; בין היתר אותו מידע שהגיע לשב"כ חצי שנה לפני, והמחלוקת שלהם היום עם צה"ל. עוד מספרת דיין על אחת הנקודות המסקרנות ביותר בכתבה הערב - הפעם הראשונה בה השב"כ מרים את המסך: "בד"כ הפעילות שלהם מתבצעת מאחורי הקלעים, והפעם שוחחנו עם 'דסקאית' של השירות שיושבת בדרום והיא סיפרה לנו על שיחות הטלפון ואופן הפעילות של נוהל 'הקש בגג' המפורסם"

לסיכום, למרות הדעה הרווחות על הצלקות שסוחבים אנשי השב"כ מהמערכה האחרונה, דיין מספרת אחרת: "אני חושבת שלאנשי השב"כ יש צלקות מסוג שונה – יש שם המון גאווה על העבודה המודיעינית בזמן המבצע, ואחד הדברים שמאוד הרשימו אותנו הוא היכולת  לחבר בין הדברים שראינו בזמן המערכה לבין הדברים שאנחנו שומעים עכשיו ובדרך כלל לא".

כל הפרטים על משבר האמון בצמרת הביטחונית והמודיעינית של ישראל - הערב בתוכנית פתיחת העונה של "עובדה". 

מיד בתום השידור תתארח אילנה דיין בעמוד הפייסבוק של "עובדה" ותענה על שאלות הגולשים

"עובדה" חוזרת, הערב ב-21:00