בתוך הקיר של תאי המקלחות של לאונג' העסקים החדש של יונייטד איירליינס יש ארון קטן, שאפשר לפתוח אותו מתוך המקלחת וגם מהמסדרון. כשהאישה טרוטת העיניים ומקומטת החליפה נכנסת לחדר המקלחת המרווח, היא יכולה להתפשט, להניח את הבגדים המקומטים שלה בתא הזה בקיר, ואיש שירות יאסוף אותם משם. אחרי כמה דקות, בדיוק כשהיא תסיים להתרחץ, החליפה תחכה לה מגוהצת ורעננה. רק כשראיתי את הפיצ'ר הזה הבנתי סוף סוף את הסיפור של מחלקות עסקים: זה לא בקטע של פינוק. זה בקטע של פרקטיות.
אנשים שלא טסים בביזנס מסתכלים על המחלקות האלה ורואים את השער לגן עדן; אנחנו חושבים שעצם חוויית הטיסה, עם כל המותרות והשדרוגים שהיא כוללת, שוות ערך לחופשה בפני עצמה. אבל מה שהבנתי כשהצטרפתי לטיסה הראשונה של יונייטד פולאריס, מחלקת העסקים החדשה שהשיקה בשבוע שעבר יונייטד איירליינס, הוא שקהל היעד של המחלקות האלה לא נוסע בכלל לחופשה. האנשים האלה נוסעים לעבוד, והם נוסעים הרבה, ולכן הם לא מחפשים פינוקים – הם פשוט מחפשים נוחות.
טיסות באופן כללי, ובטח שטיסות ארוכות וטרנס אטלנטיות, אינן חוויה נעימה. רובנו מוכנים להתפשר על אי הנוחות המתמשכת הזו בשביל להגיע אל היעד, אבל לאנשים שטסים בענייני עבודה כל שני וחמישי קשה להתפשר. הם צריכים לרדת מהטיסה ולפעמים להמשיך ישירות אל פגישה חשובה, והם גם לא יכולים, כמו אחד העם, להתארגן יומיים מראש לפני כל נסיעה שלהם לנתב"ג. הם פשוט תופסים מונית והם צריכים לדעת שהם מסודרים מבחינת אוכל ושתיה ומנוחה, כי אחרת זה לא דיל.
ביונייטד הבינו את זה יפה מאוד, וכל הקונספט החדש שהם השיקו אומר בדיוק את זה. פיתוח המחלקה החדשה התבסס על מחקר ארוך ומעמיק שהחברה ערכה אצל לקוחותיה, שגילה כי מה שהנוסעים במחלקת העסקים הכי רוצים זה לישון כמו שצריך. שיפור חוויית השינה של הנוסע, אם כך, היא הבשורה המרכזית של קונספט ההושבה החדש: המושבים החדשים ממוקמים במעין תאים, כאשר כל תא מקבל פרטיות כמעט מושלמת ביחס למרחב המצומצם של המטוס. את המושב שבתא ניתן לכוונן באמצעות לוח מקשים ידני הממוקם בצדו, ומלבד האפשרות להרים ולהוריד את המושב או את הרגליות, ניתן גם לווסת תמיכה לגב התחתון – אופציה שעלתה אף היא כבקשה מהלקוחות במהלך המחקר – ואפילו להוריד את המושב לזווית של 180 מעלות, ולהפוך אותו למיטה מושלמת באורך שני מטרים.
אבל התנוחה זה לא הכל; חנות היוקרה Saks Fifth Avenue מספקת לחברת התעופה את הטקסטיל למחלקת העסקים, ואלה כוללים שמיכות וכריות בגדלים ועוביים שונים, נעלי בית ואפילו פיג'מות. כל נוסע מקבל תיק רחצה אישי ומפורט שיכול לחסוך את הטרחה לחטט בתיק האישי שלך, כי פשוט יש שם כל מה שצריך: גרביים, אטמי אוזניים, מברשת שיניים, משחה ומסרק, ואיתם גם כמה פיצ'רים מפתיעים יותר כמו שפתון לחות, קרם ידיים, ריח מרגיע לכרית בשביל להירדם וסוכריות מנטה בשביל להתרענן.
מחלקות הביזנס החדשות מוצעות לנוסעים הישראליים בטיסות לסן פרנסיסקו ולניו יורק, ובחזרה. התפריטים שיוגשו בקווים מישראל ואליה יוכנו על ידי השפים אביב משה, מאיר אדוני ומיקי שמו, והם כוללים מספר אפשרויות לחטיפים וארוחות חמות או קרות, וכמובן תפריט יינות עשיר למי שרוצה להעמיק את השינה ומגש קינוחים מצוין אם דווקא צריך להעלות את רמת הסוכר בדם ולהתעורר.
מעבר למחלקות העסקים החדשות, השיקה החברה גם את הלאונג' החדש שלה – שיופעל במהלך השנה הקרובה בשמונה שדות תעופה בינלאומיים ברחבי העולם, ופועל כבר בשיקאגו. הלאונג' של יונייטד פולאריס מציע לראשונה בחברת תעופה אמריקאית מקלחות בסגנון ספא המאפשרות לנוסעים להתרענן לקראת או אחרי הטיסה, כמו גם חללי שינה פרטיים ומהודרים.
* הכותבת הייתה אורחת של חברת התעופה