בני זוג שרכשו חבילת נופש לרודוס, טענו שהחופשה שלהם נהרסה ותבעו פיצוי של 10,000 שקל מארקיע, לא יקבלו אגורה. הסיבה: האישה פרסמה בדף הפייסבוק שלה פוסט בו היא דווקא טענה שנהנתה בחופשה והמליצה לחברים על בית המלון בו נפשו.

בני הזוג טסו יחד עם ילדיהם לחופשה משפחתית במלון בלו ביי שברודוס, כחלק מחבילה שרכשו לפני כתשעה חודשים מחברת ארקיע.

לטענת בני הזוג, כשהגיעו למלון גילו שפארק המים של שהובטח להם שיהיה פתוח – היה בעצם סגור. לדבריהם, נגרם להם נזק בגלל ההטעיה המכוונת של נציגי החברה. הם הגישו תביעה נגד ארקיע לבית המשפט לתביעות קטנות בפתח תקווה בסכום של 10,000 שקלים.

"הזמנו את המלון בגלל הכניסה החופשית לפארק המים והמלצות שקיבלנו מחברים", טענו התובעים והוסיפו שנגרמה להם עומת נפש רבה.

חברת ארקיע הגישה כתב הגנה בו ביקשה לדחות את התביעה על הסף. לטענת החברה, התובעים קיבלו עם ביצוע ההזמנה דפי הסבר שבכל מקרה של תקלה עליהם לפנות לנציג המקומי שפרטיו מופיעים על גביהם, שיסייע להם למצוא פתרונות בזמן אמת. החברה הכחישה כי ידעה מבעוד מועד שפארק המים יהיה סגור וכי לפי הבנתם מהסוכן המקומי הפארק היה אמור להיות פתוח.



במהלך הדיון בבית המשפט שלפה ארקיע את הקלף הסודי: פוסט שהעלתה האישה לדף הפייסבוק שלה ובו ציינה שנהנתה בחופשה ומהמלון והמליצה עליו לחבריה. "חזרנו מחופשה משפחתית ומטריפה ברודוס היפהפייה, ממליצה בחום היה מושלם", כתבה.

הפוסט המפרגן של התובעת גרף 125 לייקים ועשרות תגובות של חברים שהתעניינו לגבי המלון והחופשה. האישה, המליצה לחבריה על המלון ולא הזכירה לרגע שהחופשה שלה נהרסה או שהיא לא נהנתה. "אכן היה מושלם, אם תרצה המלצות אשמח", כתבה לאחד החברים שהתעניין לגבי המלון.

הרשם הבכיר, איתי רגב, החליט לדחות את תביעת בני הזוג בנימוק שלא שוכנע שארקיע מסרה בכוונה מידע שגוי על פארק המים. השופט ציין בפסק הדין, כי הפוסט שהעלתה התובעת בפייסבוק, בו ציינה כי החופשה הייתה מושלמת, סותר את מהות התביעה שהגישה ולא הוכח כלל שחופשתם נפגעה.