טורקיה מוותרת על שוק התיירות הישראלי: ל"גלובס" נודע כי במכרז שהוציאה באחרונה לשכת התיירות הטורקית, הושמטה ישראל מרשימת המדינות המתוקצבות לצורך קמפיינים פרסומיים, ומשרדי פרסום ישראליים לא יוזמנו לקחת חלק בהתמודדות.
עד השנה, ישראל הייתה חלק מהתמודדות כוללת על תקציב המזרח התיכון. בשנים האחרונות טיפל בתקציב משרד הפרסום ענבר-מרחב-ניסן, שניהל אותו במשותף עם חברת "מדיום רייר" מדובאי.
לפני כשנה פנתה לשכת התיירות הטורקית באי-מייל למספר משרדי פרסום ישראליים והזמינה אותם לקחת חלק בהתמודדות על תקציב הפרסום שלה. על-פי המייל, לשכת התיירות התעתדה אז להשקיע בפרסום בישראל כמיליון דולר.
דובר לשכת התיירות הטורקית טען אז כי הלך הרוחות הוא להמשיך לשמור את הקשר עם השוק הישראלי, וכי משרד התיירות רואה את עצמו כמשרד מקצועי, והם מנסים שלא להיכנס לתסבוכת הפוליטית. אולם בפועל, למרות הליך המכרז, לא נבחר משרד פרסום ישראלי, ולא נעשתה פעילות פרסומית כלשהי.
"עד שנתניהו לא יתנצל לא תקודם התיירות מישראל"
עתה נראה כי בלשכת התיירות הטורקית הרימו לחלוטין ידיים מכל ניסיון לקדם את התיירות מישראל. בלשכת התיירות הטורקית אמרו היום (ב') ל"גלובס" כי "ללשכה אין אפשרות לכלול את ישראל במכרז, כי אין כעת מנהל בלשכת התיירות, וללא מנהל לא ניתן לשלוח תקציבים. עד שנתניהו לא יתנצל, גם לא יישלח מנהל חדש. לכן נחכה בסבלנות עד שהקשרים הדיפלומטיים ישתפרו".
ואילו חן ענבר, מבעלי ענבר-מרחב-ניסן, שמשרדו טיפל בעבר בתקציב, אמר היום בתגובה: "חבל לי שהיחסים בין טורקיה לישראל התדרדרו עד כדי כך שלא מעוניינים בטורקיה בתיירים הישראלים. למרות המשבר, היו טיסות והיו תיירים ישראלים בטורקיה. אני עצמי פגשתי את סגן ראש ממשלת טורקיה, שאמר שבעתיד ישמחו לראות שם את התיירים הישראלים. בעתיד, כשהדברים ישתפרו, נשמח לחזור להיות משרד הפרסום של לשכת התיירות הטורקית".