במהלך השנה האחרונה הציג משרד התיירות מאגר מידע פתוח (Opendata) רחב היקף בתחום התיירות לשימוש הציבור ומפתחי אפליקציות. השימוש הראשון במאגר נעשה במסגרת תחרות ההאקתון בה השתמשו מפתחי האפליקציות והיום הוא כולל קרוב ל-25,000 פריטים ו-46 מאגרים שונים. מדובר במספר המאגרים הגדול ביותר מבין משרדי הממשלה.
אתמול, במהלך יומו הראשון של כנס התיירות השנתי IMTM 2017, הוכרזו הזוכים בהאקתון של משרד התיירות. המתחרים פיתחו אפליקציות בתחום התיירות שמטרתן לסייע ולהקל על תיירים בישראל, שכולן עושות שימוש בנתונים ממאגר המידע הפתוח של המשרד.
ואלו האפליקציות שזו ב-3 המקומות הראשונים:
במקום הראשון: LiveTrip
האפליקציה היא בעצם מקור מידע מרוכז לתיירים באמצעות סרטוני וידאו קצרים – של מורי דרך, של בעלי עסקים ושל המשתמשים עצמם. האפליקציה מאפשרת לחלוק עם חברים ומשתמשים אחרים מידע מהחופשה.
את האפליקציה פיתח היזם יגאל אלהרר. להורדה באנדרואיד (בקרוב גם ב-iOs).
במקום השני: Triplan
Triplan רוצה לחבר באופן ישיר בין מטיילים (מהארץ ומחו"ל) עם מדריכי טיולים כדי לתכנון טיול בפשטות ובמהירות.
כל מה שצריך לעשות זה לבחור מקומות לטייל בהם ועוד כמה פרמטרים חשובים (תאריך הנסיעה, עם/בלי רכב, נגיש לבעלי מוגבלויות וכו'), ולשלוח בקשה למדריכי טיולים לבחירתכם, המסודרים לפי דירוג, שפה שמתאימה למטייל ועוד. המדריכים יקבלו את הבקשה ויוכלו להחזיר תשובה למטייל על פרטי הטיול כמו עלות, עוד פרטים וכו', וכך יוכל המשתמש לבחור את המדריך שהכי מתאים לו.
המטיילים יוכלו לדרג את המדריכים, דבר שאמור להעלות את איכות ההדרכה ואת המוטיבציה של המדריכים לתת הדרכה טובה, כמו כן למדריכים תהיה פלטפורמה שבה יוכלו לפרסם את עצמם.
את האפליקציה (שבשלבי ההקמה) פיתחו שלומי תמר, ננסי סרחאן וטל דהן.
במקום השלישי: MIBO
MIBO – Israbot הוא עוזר אישי קטן וחכם המסייע לתייר לאורך כל הטיול החל מבחירת היעד, ארגון המסלול דרך כל המרכיבים החשובים שעוזרים לייצר חוויית טיול מהנה ומוצלחת.
מה שמייחד את הבוט הזה הוא ליווי המשתמש גם לאחר שלב ההזמנה במטרה לפתור אתגרים שעולים בזמן הטיול - אלו שיש להם פוטנציאל לקבוע האם הטיול עומד להיות חוויה נהדרת או טעות שלא נרצה לחזור עליה.
האפליקציה בשלבי הקמה.
היזמים: אוהד ונעמי יניב
"אנחנו תמיד מחפשים איך להנגיש יותר מידע לתייר. המשרד בחר כמהלך אסטרטגי, לפרסם ללא תנאים וללא עלות, את כלל מאגרי המידע שלו לציבור ולשימוש מפתחי אפליקציות, במטרה לאפשר פיתוחן של אפליקציות ושירותים נוספים לרווחת התיירים והציבור" אומר ד"ר נועם קוריאט, מנהל אגף מערכות מידע דיגיטל וניו מדיה במשרד התיירות. "התחרות מתקיימת השנה בפעם השנייה, ואנחנו שמחים לראות שוב רעיונות חדשניים שמשלבים טכנולוגיה ותיירות, משנים מודלים עסקיים קיימים ומייצרים נוכחות דיגיטלית לישראל. אנו נמשיך לפעול כדי לעודד את תעשיית ה-Travel-Tech להמשיך ולייצר חדשנות דיגיטלית בתחום התיירות".