הדעה הרווחת על אוכל שמוגש בטיסות כמעט תמיד מלווה ברגשות שליליים, בטח ובטח אם מדובר בחברת תעופה זולה. מי שלא מספיק לקנות כריך במחיר מופקע בשדה התעופה, נותר לרוב רעב או פשוט עם טעם של החמצה מהארוחה המוגשת בטיסה, ונאלץ להשביע את תאבונו רק לאחר הנחיתה. אבל לאחרונה, יש מי שרוצה לשנות את המוניטין הרע של הארוחות במטוסים, ולהעביר, לראשונה, את הנושא לרשות הנוסעים.
חברת התעופה הלאומית של לטביה, אייר בלטיק, היא חברת התעופה הראשונה בעולם שלוקחת את התחום הזה צעד אחד קדימה, ולאחרונה הקימה מערכת הזמנות משוכללת לאוכל המוגש בטיסה. הכל כמובן מתבצע באינטרנט, והנוסע יכול להרכיב בעצמו את הארוחה עד כ-24 שעות לפני העלייה למטוס.
איך זה בדיוק עובד? החל מחודש מאי, הנוסעים באייר בלטיק יקבלו תפריט וירטואלי באתר המיועד, ממנו הם יצטרכו פשוט לגרור פריטים למגש האוכל האישי. מחיר כל מנה יכתב ליד כל פריט, בתוספת מידע תזונתי חיוני - כמו מספר הקלוריות לכל מנה ואחוז השומן הרווי.
חברת התעופה מציעה 20 ארוחות שונות, ביניהן מנות גורמה הכוללות דג סלמון ברוטב טריאקי, שמוגש עם תפוחי אדמה במחיר 9 אירו, סלט יווני במחיר של 8 אירו, וגם כוס יין שאטו משנת 2003 במחיר 4 אירו. בנוסף, החברה מציעה 4 ארוחות עם דגשים תזונתיים: ארוחה ללא גלוטן, ללא לקטוז, ארוחה צמחונית וארוחה כשרה.
בהתחשב במצבו הרעוע של שוק המזון בשחקים, אין ספק שמדובר ביוזמה מבורכת שאף עתידה לגרום למהפכה. ועל כל מקרה שלא יהיה, במידה והנוסע, כמו תמיד, יתאכזב מהאוכל המוגש לו במטוס, הפעם לפחות הוא יוכל להפנות אצבע מאשימה לא רק לחברת התעופה, אלא גם לעצמו.
(מקור)