בסוף השבוע שעבר יצאו שלושה זוגות חברים ליהנות מסוף שבוע במלון הבוטיק ספא ויליג' שבחמת גדר. כל זוג הזמין סוויטה עם ג'קוזי על בסיס חצי פנסיון, כניסה למרחצאות וטיפול לכל אחד מבני הזוג, במחיר מכובד של 2,239 שקל בעבור החבילה הזוגית.
עם הגעתם לבית המלון גבה מהם פקיד הקבלה את התשלום והזוגות קיבלו את החדרים. כבר בכניסה לחדרים דיווח אחד מהזוגות לנציגי המלון על תקלה בג'קוזי. "הג'קוזי עם מי הגופרית, גולת הכותרת של החדר, לא עבד. כשהגיע איש התחזוקה לבדוק נאמר לנו שזאת תקלה בכל המלון - מה שלא היה נכון כי בחדרים האחרים הג'קוזי עבד היטב", מספרת לימור ביטון, אחת מהאורחות. "למרות בקשות חוזרות לאורך סוף השבוע - דבר לא נעשה בנידון ופשוט 'התארחו' אצלנו בג'קוזי - מה שכמובן גרם קצת חוסר נוחות, אבל מילא. גם הטלוויזיה באחד משלושת החדרים לא עבדה וגם העניין הזה לא טופל".
כשהגיעו הזוגות לארוחת הערב, בשעה שתואמה מול אנשי הקבלה, 20:45, הופתעו לגלות את המקום במצב לא ראוי לאירוח, לדבריהם, כשהאוכל, או מה שנשאר ממנו, לא ראוי למאכל.
"זה נראה מזעזע, גסטרונומים גדולים ערומים זה על זה עם שאריות אוכל עליהם, שמן מרוח, שאריות של אוכל זרוקות על הרצפה, לכלוך על דלפקי ההגשה. משהו מאד לא נעים, לא אסתטי ולא מזמין", מספרת דרור, אחת מהאורחות.
"שאלו אותנו למה הגענו כל כך מאוחר, למרות שהשעה תואמה מולם וכשהבינו שאין בסיס לטענה שלהם, ניסו לשכנע אותנו שיכינו לנו משהו חדש אבל רמת הלכלוך הייתה מתחת לכל ביקורת, כך שהחלטנו לנסוע למסעדה. עברנו דרך הקבלה לשאול האם יש מה לעשות ולהודיע על כך שלא קיבלנו את ארוחת הערב עליה שילמנו, ובתשובה אמרו לנו ללכת למסעדה חיצונית וכשנחזור - יהיה מי שיספק לנו תשובות. כשחזרנו, אחרי שהוצאנו 300 שקל לזוג במסעדה, איש לא היה בקבלה כדי לטפל בנו או להתמודד עם המקרה".
שיא החופשה הגיע כשלימור התעוררה בשעה 3 בלילה בתחושה שחיה כלשהי מטפסת עליה. "כשפקחתי את העיניים ראיתי עכבר מסתכל עלי מקצה המיטה, מזנק לעבר הטלוויזיה". בן הזוג של לימור החל בניסיונות לצוד את העכבר בעוד שהם מבקשים סיוע מעובדי המלון. אחרי כחצי שעה הגיע לעזרתו איש התחזוקה וכעבור שעה נלכד העכבר. איש התחזוקה שהגיע לסוויטה אמר שהמלון בתפוסה מלאה ושאי אפשר להעביר אותם לחדר אחר. "הלכתי כדי לישון לילה אחד בלי להתעורר בגלל תינוקת, ולא ישנתי רוב הלילה בגלל עכבר", מסבירה לימור.
בבוקר, כשניגשו הזוגות להתלונן על החוויה, פקיד הקבלה ואחראי המשמרת אמרו שאין להם מה לעשות כרגע ושמנהלת המלון לא נמצאת, ושלחו אותם לטיפולים שנרכשו במסגרת החבילה, עם הבטחה שכשישובו ינסו לספק להם מענה הולם. הזוגות ביקשו החזר כספי בשל העדר ארוחת הערב ששילמו עליה ובגין החדר אותו חלקו עם העכבר. עובד הקבלה השיב שהוא בעצמו לא יכול להחזיר כסף ביום שבת וכי מנהלת המלון עדיין לא יכולה לשוחח איתם. שלושת הזוגות הודיעו שימתינו להגעתה והתיישבו בחדר הקבלה למלון.
"כשישבנו בלובי וחיכינו לתשובות אנשים נעצרו לשאול אותנו מה קרה והראנו להם את התמונות. בנקודה זו פקיד הקבלה התחיל להתלהם, ואמר לנו שמה שאנחנו עושים זה פלילי ושאם אנחנו לא מתפנים הוא מזמין משטרה", מספרת לימור.
למרות זאת החליטו הזוגות להמשיך לחכות. "כשסירבנו לעזוב את הקבלה לפני שנקבל תשובות, כינה אותנו אחראי המשמרת 'חבורת ערסים' ואף אמר כי אנחנו לא אמורים להתנהג כמו שאנחנו מתנהגים כיוון שאנחנו 'זילברמן' (ההזמנה הייתה על שם אחת מבנות הזוג שלה שם אשכנזי-רוזנברג). לאחר כשלוש שעות במהלכן סירבו לתת לנו מענה, לבסוף אף הזמין לנו אחראי המשמרת משטרה כדי שנתפנה משטח המלון, כל זאת בזמן שאנחנו עדיין אורחי המלון", כך כתבו בפוסט שפירסמו הזוגות בפייסבוק.
אחרי 50 דקות הגיעה ניידת משטרתית, והשוטרים לא פינו את הזוגות אך המליצו להם לטפל בעניין בצינורות המקובלים, והשוטר הסביר כי הוא לא הסמכות להכריע בכל העניין. הזוגות, שלא נענו על ידי ההנהלה במשך שעות ההמתנה הממושכות, החליטו לעזוב את המלון מבלי שקיבלו מענה מדרג ההנהלה הבכיר או כל פיצוי בעבור עוגמת הנפש שנגרמה להם, לטענתם.
למחרת, ביום ראשון בשבוע שעבר, התקשרה מנהלת המלון ללימור, האורחת שהעכבר ביקר בחדרה ועידכנה כי ביום שלישי הם יקבלו תשובה בעניין פיצוי. ביום שלישי הוצע להם החזר של כ-50% מגובה העסקה. שני הזוגות האחרים, שלא קיבלו את ארוחת הערב ששילמו עליה כחלק מהדיל ושבחדר של אחד מהם היו הג'קוזי והטלויזיה התקולים, לא זכו למענה כל שהוא. יותר מכך, בשיחת הטלפון עם הזוג שבחדרו היה העכבר, אמרה מנהלת המלון כי תתבע את הזוגות האחרים שפירסמו את תמונות של ההתרחשות, מאחר שפגעו בשם הטוב של המלון.
מהנהלת חמת גדר נמסר כי הם מצרים על המקרה החריג שפרטיו יבדקו עד תום. הנהלת המלון, הנמצא בחיק הטבע, תעשה ככל שביכולתה בכדי למנוע הישנות מקרה כזה בעתיד.