מאז שנכנסו לשוק הישראלי בשנת 2014, האופניים החשמליים הפכו לכלי תחבורה פופלארי במיוחד עבור הדור הצעיר, וכל נער רצה להצטייד בכלי חדש ומאובזר. הפצתם של האופניים הללו הלכה וגדלה, הרבה בזכות היתרון שלהם ככלי תחבורה נגיש, זמין ונוח – במיוחד במרחבים העירוניים שהולכים ונעשים פקוקים וצפופים יותר בשל מגמת העלייה בקרב מחזיקי רכבים פרטיים. האופניים החשמליים מותאמים לרכיבה ללא המתנה בפקקי התנועה,  לכן הם עשויים לשמש חלופה מועדפת לנסיעה.

יצרניות האופניים מממשיכות כל הזמן לחדש, לשפר ולשכלל את הכלי – כך לדוגמה, נולד מתוך צורך של המשתמשים, מנגנון קיפול המאפשר למצמם את נפחם של האופניים וכן לשאת אותם ביד. השלדה של האופניים הללו מורכבת בדרך כלל מאלומיניום ומשקלם המקסימלי הכולל, על פי החוק, הוא עד 24 ק"ג, כך שהאופציה של קיפול האופניים מאפשרת לרוכבים לשלב את הרכיבה הנוחה עם נסיעה בתחבורה ציבורית בעת הצורך.

בנוסף לכך, נותנים האופניים החשמליים מענה גם למצוקת החנייה במרחב האורבני, בעוד רוב הערים הגדולות משקיעות יותר ויותר בנדל"ן על חשבון שטחים ששימשו חנייה לרכבים שנכנסו לעיר. בעוד חיפוש מקום חניה פנוי וחוקי שניתן להשאיר בו את הרכב הפרטי למספר שעות יכול להיות מתסכל ולפעמים אפילו בלתי אפשרי, הנוחות שבקשירת או קיפול אופניים חשמליים הפכה ליתרון שגם תרם לסיקור חיובי באמצעי התקשורת.

נוסף על הפתרון לבעיית החניה הפך השימוש באופניי חשמליים לאג'נדה חברתית מרכזית בשנים האחרונות, זאת בזכות התרומה שלהם לשמירה על איכות הסביבה והפחתת זיהום האוויר, שמגיע בין היתר גם ממכוניות.

מחירם הזול, הנוחות שלהם והאג'נדה של שמירה על הסביבה תרמו כולם לעלייה בפופלריות של האופניים החשמליים ולדעה חיובית של הציבור עליהם. מצב זה החל להשתנות כאשר באמצעי התקשורת החלו הודעות רבות על תאונות דרכים קטלניות רבות שבהן היו מעורבים דווקא אופניים חשמליים. העובדה שמרבית הרוכבים הם נערים צעירים, שאינם בקיאים כלל בחוקי התנועה ורוכבים לעיתים בפראות ובבריונות רק הוסיפה על הסיקור השלילי. ועם כל תאונה, תקרית ואזכור שלילי הלכה והתגבשה תדמית שלילית של כלי רכב מסוכן, עד כדי מחיקה כליל של יתרונותיהם של האופניים.

האם זה הסוף של תופעת האופניים החשמליים בארץ? אין ספק, שהתאונות המחרידות העיבו מאוד על ההיבטים החיוביים. לאופניים החשמליים נקבע מוניטין של כלי מסוכן ושלילי, מה שפגע גם ביצרני האופניים ובמיוחד במשווקיהם שלהם. אך כדאי לציין, כי לאחר שורה של החלטות וחקיקות בנושא האופניים, בהן – הוראה לחייב את רוכבי האופניים החשמליים במבחן תאוריה לצורך ידיעה של חוקי התנועה וכללי נהיגה בסיסיים, קביעת חוקים ברורים ומגבלות משמעותיות הנוגעות ברכיבה עבריינית ומסוכנת, הגברת האכיפה בעזרת הרשויות המקומיות ובמיוחד על ידי המשרד לביטחון פנים – כלי הרכב הזה לא ייעלם, וימשיך לשרת ציבור רחב של רוכבים, בצורה בטוחה יותר.

עם זאת, תדמיתו של הכלי בציבור ובתקשורת  נפגעה מאוד, ויש צורך לשקם אותה בעזרת סיקור תקשורתי חיובי, שיתמקד וידגיש את היתרונות העצומים של הכלי הזה.

המאמר בחסות חברת שירותי קידום אתרים seo-google