
מירב פרסי-צדוק – יועצת התקשורת לשעבר של שר הביטחון וראש הממשלה בעבר, אהוד ברק
לגייס אנשי ביצוע: "אחרי החשיפה הראשונית יאיר לפיד צריך לצלול עמוק לתוך ההכנה והבנייה של קמפיין וגיבוש של צוות. לפיד חסר ניסיון בתחום. הוא לא מצטייר כאיש ביצוע ולכן הוא צריך להקיף את עצמו באנשים בעלי יכולות כאלה בתחומים שונים, כמו ראשי עיר שונים שהוא נמצא איתם בקשר ומנכ"ל טבע לשעבר שלמה ינאי הנכלל ברשימת השמות הפוטנציאלים שעשויים להצטרף למפלגתו".

אביב בושינסקי, לשעבר יועץ התקשורת של ראש-הממשלה, בינימין נתניהו

"בדרך כלל, כשאנשים בעלי עוצמה ציבורית כמו שלו מודיעים על דבר כזה, הם עושים זאת במסיבת עיתונאים. לפיד ידע שהוא נכנס מוקדם מדי לפוליטיקה ולא יצא לתקשורת כדי לא להישחק מוקדם מדי", מסביר בושינסקי ומייעץ ללפיד כדי לתקן את הטעות, "הדרך הנכונה ביותר מבחינתו להתנהל עד הבחירות היא להודיע לציבור שבחודשים הקרובים הוא מתכוון לבנות לעצמו את 'הכוורת' ולהוריד ממנו בנתיים את הלחץ התקשורתי על-ידי הודעה מראש מתי הוא מתכוון לדבר בפני התקשורת ולתת פרטים נוספים".

כעת בושינסקי מזהיר את לפיד מטעויות עבר של פוליטיקאים: "אני מקווה שהוא לא יצטייר כבעל 'עדת מקורבים'", הוא אומר ומסביר ש"כשהציבור שומע את צמד המילים האלה הוא מעלה ברוחו את 'פורום החווה' של אריק שרון שנקשר בפרשות כמו פרשת האי היווני ופרשת סיריל קרן. בסופו של דבר תמיד יעלו סיפורים לא נעימים שיצאו החוצה מתוך אותה קבוצה".
לשדר רוגע ושפיות: אחד הנושאים הצפויים להיכלל במטרות שיציב בפניו לפיד היא זו שהציב בפני אביו עוד הרבה לפניו – המלחמה למען החופש מדת, אך בושינסקי מזהיר: אסור לו להציג עמדות קיצוניות. "אני חושב שלפיד לא ירצה לצאת נגד החרדים בצורה קיצונית כי הוא עלול לצמצם את כמות הבוחרים", הוא מסביר ומבהיר שמה שלפיד ירצה לשדר לציבור הוא "רוגע ושפיות".
עוזי ברעם, לשעבר חבר כנסת ושר במפלגת העבודה

לדבוק בפעילות הפייסבוק: "ללפיד יש הזדמנות גדולה בגלל אי אמון הגדול שקיים בקרב הציבור, ברוב המפלגות. לליברמן יהיה קשה להתחרות עם לפיד בנושא חופש הדת ולמפלגות בכלל יהיה קשה להתחרות איתו על קולות הצעירים".
מאז הודעתו של לפיד מיום ראשון, הוא מתקשר ורעייתו מתקשרים עם הציבור באמצעות הפייסבוק בלבד. לאחר שהודה בעמוד הפייסבוק הרשמי לתומכים בו, לפיד המשיך והגיב כמעט לכל מי שבירך אותו בעמוד באופן אישי. גם ליהיא אשתו אימצה את הפייסבוק ליצירת קשר עם הקהל הרחב. לפיד הגיבה לאירועים האחרונים בהפנייה לטור חינני בו סיפרה על מסקנתה מהיום הראשון כאשת איש ציבור שצלמים עלולים לחכות לה בבוקר מחוץ לביתה: להצטייד בפיג'מה חדשה.
"אני חושב שהשימוש בפייסבוק הוא צעד חכם וכמו שעזר לאובמה להביא אותו למקום שאליו הגיע, הוא יוכל לעשות זאת גם עבור לפיד", אומר ברעם.
להמשיך לאמץ את תפקיד הישראלי האולטימטיבי: במשפט אחד מסכם ברעם במסר שצריך לפיד לשדר: "אדם שהולך לבחור ביאיר לפיד צריך להרגיש שהוא בוחר בישראליות החדשה, האותנטית".
רוני רימון – יועץ אסטרטגי, שותף במשרד רימון-כהן-שנקמן

לדאוג למינון נכון של חשיפה תקשורתית עד הבחירות: "גם לאחר שיחליט על הקו הפוליטי שלו", ממליץ רימון, "הוא צריך לקבוע את המינון באופן שקול ביותר, לא ליצור מעין יום עצמאות תקשורתי ולפזר את החשיפה עד לבחירות הבאות שיתקיימו כנראה בעוד שנה לפחות".
רוני מילוא – לשעבר ראש עיריית תל-אביב ושר מטעם מפלגת הליכוד

להשאיר אופציה פתוחה של חזרה לעיתונות: פרשנים שונים מנבאים את מידת ההצלחה שצפויה ללפיד במקצוע החדש שאימץ לעצמו. יש המדברים על פוטנציאל פוליטי מבטיח, בעוד אחרים חוזים שעתידו בזירה הפוליטית יסתיים כעברו בזירת האגרוף. בכל מקרה שלא יהיה, כפוליטיקאי עבר מנוסה לפוליטיקאי טרי, ממליץ לו מילוא "להשאיר את החזרה לעיתונות כאופוציה".
הסקרים השונים שהתפרסמו הבוקר חוזים שלפיד יזכה לתמיכה של בין שבעה ל-20 מנדטים בבחירות הבאות. אם יפעל לפי העצות שהציעו היועצים, אולי יצליח לממש את התחזית החיובית, לפחות עד שישכור את שירותיהם בעצמו.
תגובות