
כך למשל, גבינת קוטג' 5% שעלתה במגה במאי 2012, 5.69 שקלים התייקרה השנה ב- 4.6% וכעת נמכרת ב- 5.95 שקלים. בשופרסל עלתה גבינת הקוטג' ב-8.6% ואם בשנה שעברה עלתה 5.67 שקלים היום היא עולה 6.16 שקלים. ברמי לוי, לעומתן, המחיר הוזל ב- 21% וממחיר של 5 שקלים היום היא עולה 3.95 שקלים.
גבינת סקי 5% נמכרה במגה בשנה שעברה ב- 6.42 שקלים, השנה המחיר התייקר ב- 6.2% והשבוע הגבינה נמכרה ב-6.82 שקלים. בשופרסל המחיר התייקר ב- 6 אגורות, שהם 0.9% וממחיר של 6.42 שקלים בשנה שעברה עומד היום על 6.48 שקלים. גם במוצר זה ניתן לראות כי המחיר הוזל אצל רמי לוי, וממחיר של 4.33 שקלים בשבועות בשנה שעברה, המחיר עומד כיום על 3.95 שקלים, שהם 8% פחות.
מחירה של גבינה צהובה פרוסה עמד בשנה שעברה במגה 14.58 שקלים. השנה התייקר המחיר ב- 5.8% וכעת עומד על 15.42 שקלים. בשופרסל המחיר התייקר ב- 0.9% מ- 14.58 ל- 14.72 שקלים, ואילו ברמי לוי הוזלה הגבינה ב- 1.4% וממחיר של 12.30 שקלים, היא עולה היום 12.13 שקלים.
גם במשקאות החלב התמונה אינה ורודה. יוגורט עיזים 3% לשתייה, שעלה בשנה שעברה 11.79 שקלים, התייקר השנה במגה ב- 8.9% וכעת נמכר ב- 12.84 שקלים. בשופרסל, אותו מוצר התייקר מ- 13.99 ל- 14.11 שקלים שהם עליה של 0.9%. אצל רמי לוי, המוצר התייקר משמעותית ב- 37% כאשר בשנה שעברה עלה 7 שקלים וכיום עולה 9.59 שקלים.
הצריכה השנתית של חלב לנפש עלתה ב-0.6%
מוצר נוסף שנבדק בשלושת רשתות המזון הוא משקה אקטימל. במגה התייקר המוצר ב- 2.9%, כאשר עלה בשנה שעברה 21.29 שקלים ואילו השנה נמכר ב- 21.91 שקלים. בשופרסל מוכרים אותו היום ב- 21.17 שקלים לעומת 20.99 בשנה שעבר – עליה של 0.9%. ברמי לוי נמכר היום המשקה ב- 17.83 שקלים, עליה של 5.5% מן השנה שעברה, אז נמכר ב- 16.90 שקלים.

מוצר נוסף שבפיקוח הוא חמאה. ברשת מגה היא עלתה ב- 9.5% לעומת השנה הקודמת - ממחיר של 3.70 ל- 4.05 שקלים. גם בשופרסל ורמי לוי היא עלתה בצורה משמעותית, כאשר בשופרסל התייקרה ב- 9.5% ממחיר של 3.70 ל- 4.05 שקלים. וברמי לוי התייקרה ממחיר של 3 שקלים ל- 3.28 שקלים, שהם עליה של 9.3%.
אבל למרות העלאת המחירים, על פי נתוני מועצת החלב, צריכת החלב של הישראלי הממוצע לא נפגעה. בשנת 2012 כל ישראלי צרך בממוצע חצי ליטר חלב ביום. עוד נמסר כי הצריכה השנתית לנפש עלתה ב-0.6% לעומת שנת 2011 ועומדת על כ- 180 ליטרים חלב ומוצריו. מהנתונים עולה עוד, כי חל גידול של למעלה מ-16% בצריכת של מוצרים מחלב צאן (כבשים ועזים) וכשהמוצר בו נרשמה העלייה הגדולה ביותר הינה גבינות צאן מלוחות (פטה, בולגרית וצפתית) העומדת על כ-20%.
תגובות