המלחמה בין פפסי לקולה בלקט פרסומות:
בקבוק המריבה | צילום: חדשות 2בכתב תביעה של טריליון דולר, שהוגש לבית המשפט הפדרלי של אוסטרליה, קובעת חברת קוקה-קולה, כי בקבוקי הזכוכית שמייצרת פפסי "זהים באופן ניכר או דומים באופן מטעה" לצורתו המפורסמת של בקבוק ה"קונטור", סימן ההיכר של קוקה-קולה.
כדי לנצח בתיק תתבקש החברה להוכיח שפפסי עשתה שימוש בבקבוק הקולה המדובר לצורך עיצובו של בקבוק הזכוכית החדש וכי צורת הבקבוק החדש דומה לעיצובו של בקבוק הקולה עד כדי הטעיית הצרכן. חברת פפסי, המוכרת את בקבוקי הזכוכית באוסטרליה כבר משנת 2007, דוחה מצידה את טענותיה של המתחרה.
מומחים בארצות-הברית מסבירים כי הנושא העומד במחלוקת סבוך. בנוסף לעיצוב הבקבוק, מוטבע לוגו החברה על הבקבוקים, המזהה את הבקבוקים עם החברה, ומבדיל אותם מבקבוקי הקולה.
את עיצובו של בקבוק ה"קונטור" העומד במחלוקת, ונקרא לעיתים גם על שם חצאית ה"הובל" - חצאית צמודה המתרחבת בתחתית והייתה פופולרית בתחילת המאה ה-20, המציא ארל ר. דין בשנת 1915, בעקבות תחרות שהשיקה החברה בין ספקיה שמטרתה להמציא עיצוב ייחודי לבקבוק, שיבדיל אותו משאר חברות המשקאות.
המחלוקת המשפטית באוסטרליה היא רק היא מטח נוסף בקרב היריות המתמשך בין שתי ענקיות המשקאות הקלים. התחרות בין ענקיות המשקאות בארצות-הברית צמודה הרבה יותר מאשר התחרות בישראל, אך קוקה-קולה עדיין השליטה הבלתי מעורערת בתחום. מכירות בקבוקי השתייה הקלה בארצות-הברית מגיעה לסכומים של 950 מליון דולרים בשנה, כ-70 אחוז מתוך המכירות שייכות לקוקה-קולה.