
החברה תתחיל לפעול בקו תל אביב איסנטבול החל מה-19 ליוני ותפעיל בשלב הראשון 6 טיסות שבועיות לכל כיוון בשעות קבועות. הלוך בעשרים לחמש לפנות בוקר, חזרה לתל אביב בשמונה בערב. המחיר בין 70 ל-90 דולר לכל כיוון. "'טורקיש אירליינס' הייתה שחקן יחיד בישראל וחשבנו שיש מקום לעוד שחקן מוביל בקו הזה", אומר ברוך, "מסתבר שצדקנו כי הכניסה שלנו הובילה לירידת מחירים משמעותית". אגב, השבוע בחנה אל על אפשרות לחדש את טיסותיה לאיסטנבול אחרי חמש שנות הפסקה.
האותיות הקטנות חשובות במקרה זה לא פחות. והפעם לטובת הצרכן. "פגסוס" מציעה קונקשנים ליעדים סופר אטרקטיביים באירופה וישראלים רבים יטוסו עם החברה לטורקיה כתחנת מעבר בדרך לפאריס או ברלין. "זאת חברה שטסה למגוון רחב של יעדים באירופה", מסביר ברוך, "רוב הישראלים שרכשו כרטיסים טסים דרכנו לברלין, אמסטרדם, פאריס וקופנהאגן. אנחנו גם מגיעים ליעדים ברוסיה שחברות תעופה אחרות כלל לא מגיעות אליהם".
כדי ליהנות מהמחירים אטרקטיביים גם לאירופה מומלץ להזמין כמה שיותר מראש. מי שירצה למשל להזמין כרטיס טיסה לברלין בחודש יולי יתקשה מאוד, מאחר ואין טיסות זמינות חזור, אולם המחיר הלוך אטרקטיבי ועומד בממוצע על 270 דולר. כרטיס טיסה הלוך חזור לאמסטרדם עומד על 497 דולרים. לא שונה בהרבה ממה שמציעות חברות התעופה האחרות. היתרון המשמעותי שמצאנו בבדיקה הוא אכן בטיסות לטורקיה, שם אפילו בחודשי הקיץ העמוסים ביותר עדיין אפשר למצוא כרטיס טיסה הלוך ושוב בפחות ממאתיים דולר.
ל"פגסוס", חברה פרטית בבעלות קונצרן טורקי, יש 43 מטוסים חדשים והיא מציגה סטטיסטיקה מרשימה של 94 אחוזי דיוק בהמראות, נתון מצויין לחברת Low cost. רוכשי הכרטיסים מקבלים מקומות מסומנים על המטוס, אבל על אוכל ושתיה ישלמו בנפרד, כך גם על מטען עודף. ברוך: "המחיר הראשוני נמוך, והצרכן יכול לרכוש אקסטרות. הכל אפשר לקנות. כרטיס ליד היציאה, עוד מזוודות, ואפילו סטייק אנטריקוט בדרך לחופשה".
תגובות