
המידע על התנהלות החברה הגיע לשוטרי התנועה ואלו פתחו בחקירה סמויה נגדה. נהגים בחברה נעצרו לבדיקות ומכשיר הטכוגרף אישש את החשדות לפיהן עבדו יותר מ-12 שעות ביממה, בניגוד לחוק. הממצאים שגילו השוטרים היו חמורים מאוד ובעקבותיהם נפתחה חקירה נגד הנהלת החברה ובכיריה. באחד המקרים, נהג של החברה שנסע לפני כשלוש שנים מכיוון ערד לים המלח איבד שליטה על ההגה, התהפך ופגע בצלע הר.
"צריך להבין שהנהגים הובילו סולר ודלק, חומרים די מסוכנים ומספיק שנהג לא ערני ונרדם על ההגה כדי לגרום לתאונת דרכים קטלנית. הנהגים פוחדים להתלונן נגד מנהלי החברה הזו ואחרות בגלל שהם תלויים בהם מבחינת פרנסה והם נאלצים לעבוד שעות ארוכות ביממה בניגוד לחוק כי אין להם ברירה", טוען קצין משטרה.
לשכת תביעות תעבורה נגב הגישה לבית המשפט לתעבורה בבאר שבע כתב אישום חמור ביותר נגד החברה, בעליה וחבר דירקטוריון.
על פי הסדר טיעון, החברה והדירקטור ישלמו קנס כבד של 150 אלף שקל יודו באישומי נגדם ויורשעו והם יחתמו על התחייבות שאם בעתיד יחזרו על מעשיהם הם ישלמו 400 אלף שקל. השופט אלון אופיר אימץ את הסדר הטיעון בנימוק שהוא מרתיע, ייצר ענישה הולמת ומאזן בצורה נכונה את האינטרס הציבורי.
על פי החוק, אסור על נהג משאית לעבוד יותר מ-68 שעות בשבוע. נהג שעובד ארבע שעות ברציפות צריך לקבל חצי שעה הפסקה ונהג שנוסע תשע שעות רצופות זכאי להפסקה של שעה.
תגובות