אחרי קרבות המחיר הקשים שניהלה שופרסל מול רשת אושר עד בבית-שמש ומול רשת רמי לוי שיווק השקמה במעלה-אדומים, זירת הקרב החדשה מגיעה לעיר מודיעין. ביום שני האחרון פתח רמי לוי סניף שני בעיר באזור ישפרו סנטר, מה שנתן את האות לקרב מחירים חדש.
מיום שני בבוקר ועד היום השתנו מחירי העוף והירקות כבר כמה פעמים, כשבכל פעם הם כובשים שפל חדש באזור. שופרסל פתחה את הקרב ביום שני בערב, כשהורידה את מחיר העוף הטרי בסניף שופרסל דיל ל-8 שקלים, ובהמשך ירד המחיר ל-7 שקלים בלבד, ונכון לעכשיו הוא עומד על 5.9 שקלים.
רמי לוי הגיב בהורדת מחיר העוף ל-7.9 שקלים לק"ג, ואתמול בבוקר ל-5.9 שקלים לק"ג. במקביל, מחיר הכרעיים ברמי לוי, שרק שלשום עמד על 14.9 שקל, ירד אתמול ל-10.9 שקל, לאחר שבשופרסל נמכר המוצר שלשום ב-13 שקל לק"ג, וכעת הוא נמכר ב-11 שקל לק"ג.
במקביל, הירקות - עגבניות, מלפפונים, גזר, בצל ותפוחי אדמה - שנמכרו ביום שני ב-80 אגורות לק"ג בשופרסל וב-1 שקלים ברמי לוי, ירדו אתמול בבוקר למחיר של 0.5 שקלים בשתי הרשתות.
מוצרים רבים נוספים נמכרים במחירי דיסקאונט בשתי הרשתות. כך למשל, ליטר שמן קנולה נמכר בשופרסל ב-6.5 שקלים, קטשופ היינץ 1 ק"ג נמכר ב-9.8 שקלים בשתי הרשתות, קורנפלקס תלמה 750 גרם ב-12.8 שקל בשתי הרשתות ועוד.
מגה בול ומחסני כמעט חינם הצטרפו ביום שני גם הן למלחמת המחירים, אך בניגוד לשופרסל ורמי לוי, התנו את ההוזלות בקנייה של 100 שקל במגה בול ובקנייה של 150 שקל במחסני כמעט חינם. מחיר הירקות במגה בול עמד אתמול על 69 אגורות לק"ג, קורנפלקס 750 גרם תלמה על 10 שקלים, עוף טרי וכרעיים עוף ב-9.90 שקלים, בשר טחון מבשר קפוא על 20 שקל לק"ג ועוד.
במחסני כמעט חינם, שכפי הנראה בחרה בהוזלה מוגבלת, ירד מחיר הירקות ל-80 אגורות ומחיר העוף הטרי ל-8 שקלים. למרות ההוזלות, מדובר רק בתחילתו של קרב מחירים שצפוי להחריף היום אחר-הצהריים. שופרסל נחושה להוביל את מלחמת המחירים וצפויה לבצע מחר הוזלה חדה של מוצרים רבים נוספים, הוזלה שבוודאי תגרור תגובה מצד המתחרים.
"הפסקנו להיות שחקן ביציע"
"העידן שבו שופרסל הייתה תצפיתנית מהצד והגישה סניפים על מגש של כסף - נגמר. המחירים במודיעין נמצאים בתנועה כל יום, כל הזמן, כל שעה. הם לא מחירים במחשב, הם מחירים תלויי-תחרות ולא תלויים בשום דבר. ככל שהתחרות תחריף, מצבה של שופרסל רק יהיה יותר טוב. הגבנו לסביבת התחרות המשתנה, ומאותו רגע הפסקנו להיות שחקן ביציע, ואנחנו בתחרות אגרסיבית", אומר ל"גלובס" מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן. לדבריו, התחרות במודיעין תעמיק ותשפיע על רדיוס גדול במיוחד של קונים, לרבות תל-אביב וירושלים.
בשופרסל מנסים לשחוק את המותג "רמי לוי" | צילום: חדשות 2"רמי לוי מקבל מסר שלא צפה. זה כבר לא רק מעלה-אדומים, אלא גם אשדוד ובאר-שבע. רמי לוי נהנה עדיין מהמותג רמי לוי שהוא בנה יפה, אבל יש לו עכשיו שחיקה במותג וגם שחיקה ברווחיות. תסתכלי על מעלה-אדומים, הוא היה שם המלך והוא הנפגע העיקרי שם", מוסיף אברכהן.
רמי לוי אמר בתגובה: "אני מאחל לאברכהן בהצלחה. במעלה-אדומים יש לנו עלייה של מעל ל-20%. הצרכנים לא פראיירים, והם מצביעים ברגליים. נכנסו לאשדוד ובאר-שבע והוכחנו במאזן האחרון שעלינו במכירות למ"ר, ויצרנו תחרות ודאגנו שהסל יירד ב-15%. בדיווח האחרון גם עלינו במכירות זהות יותר מאשר כולם".
רשת רמי לוי שיווק השקמה, הפעילה עד היום סניף יחיד במודיעין (בשילת), שנחשב לסניף הטוב ביותר ברשת עם פדיון שנתי של כ-280 מיליון שקל. הסניף החדש נפתח במתחם שבו פועלים שופרסל דיל, מגה בול, מחסני כמעט חינם וסניף מעדנייה חדש של טיב טעם שנפתח לפני כחודש.
בעיר מודיעין עצמה פועלים גם סניפים שכונתיים של שופרסל שלי, מגה בעיר ויינות ביתן. ברמי לוי מקווים שפתיחת הסניף החדש תביא לירידה של 10% בלבד בפדיון סניף שילת ושהקונים יגיעו מהמתחרים.
שופרסל החלה היום בפרסומים אגרסיביים בעיר שכוללים חלוקת חוזר לתושבים עם המחירים הנמוכים שלדברי אברכהן כבר אינם רלוונטיים, כי מאז הם המשיכו לרדת.