צוללות אישיות - זה הלהיט החדש שמשגע את המיליארדרים במונקו, שכנראה כבר לא מתרגשים כל כך מהיאכטה הישנה והטובה. סוכנות בלומברג פרסמה כתבת רוחב על הטרנד החדש, אותן צוללות מאובזרות בגאדג'טים שעלותן מיליוני דולרים ליחידה.
"זה ממש כמו לעוף מתחת למים", אמר לבלומברג גרהאם הוקס, מהנדס ימי בריטי עם ניסיון של עשרות שנים בתכנון צוללות וספינות. "ברגע שניסית את זה, אין דרך חזרה".
את הפוטנציאל העסקי זיהו 4 חברות בולטות המציעות לעשירי מונקו לרכוש צוללות אישיות: U-Boat Worx, Triton Submarines ו-Seamagine Hydrospace Corporation, המשתפת פעולה עם Hawkes Ocean Technologies.
"יש שינוי גישה אצל העשירים המחזיקים ביאכטות גדולות", אומר ברט הוטמן, מייסד U-Boat Worx ההולנדית שהציגה 2 דגמי צוללות בתערוכה במונקו. "נמאס להם לשתות יין לבן ולטוס במטוסי סילון אז הם מחפשים ריגושים חדשים".
כמה תעלה לאותם עשירים צוללת חדשה? תג המחיר נע היום בין 1.5 ל-4.2 מיליון דולר, תלוי בגודל הצוללת ובעומק אליו היא מסוגלת להגיע. פחות מ-24 צוללות אישיות כאלה קיימות היום בעולם, כאשר אחד המחזיקים בהם הוא פול אלן, אחד ממייסדי מיקרוסופט שקרא לצוללת שלו "Octopus" (תמנון). גם ריצ'רד ברנסון, בעלי חברת וירג'ין החובב ריגושים, מחזיק בצוללת באי נקר (Necker).