ביומיים האחרונים נראה שמשהו קורה בישראל. התעוררות של ארגונים, עמותות ואנשים פרטיים - הקוראים לסייע לסורים שנפגעים במלחמת האזרחים שמתרחשת במדינה כבר חמש שנים. מעל חצי מיליון סורים, רובם המכריע אזרחים חפים מפשע, נרצחו במלחמה הקשה. ילדים, נשים וגברים שהופגזו ללא רחם באמצעי לחימה אכזריים שהוביל בלא מעט מקרים למוות בייסורים, איבדו את חייהם. צפו בסרטון המזעזע שמספר מה קורה שם:
 
אחת הפעולות המבורכות היא קמפיין שהושק אמש בהובלת תנועת 'ישראל שלי', שנקרא "ישראל למען חאלב". התנועה הציונית-לאומית הגדולה ברשת, פתחה בקמפיין סולידריות למען תושבי חאלב והפיצה קריאה לעשרות אלפי עוקביה ברשתות החברתיות לתמוך בקול מחאה נגד מה שמתרחש בחאלב תחת ההאשטג #Israel4Aleppo. בהמשך מתכוונים בתנועה להפנות את התומכים לאפיקי סיוע אזרחיים הקיימים כיום בשטח, אשר הוכחו ככאלה שמסייעים לתושבים חפים מפשע.
 
פרס מוסקוביץ' - שרה העצני כהן (צילום: באדיבות שרה העצני כהן)
יו"ר תנועת ישראל שלי - שרה העצני כהן | צילום: באדיבות שרה העצני כהן
שרה העצני כהן, יו"ר תנועת 'ישראל שלי', הסבירה כי "מטרת הקמפיין היא העלאת המודעות של הציבור הישראלי לזוועות שמתרחשות לא רחוק מכאן. מדינת ישראל לא עומדת מנגד ומכניסה על בסיס יומי פצועים לטיפול בבתי החולים בצפון הארץ. אסור לנו להישאר אדישים לרצח ההמוני שמתחולל בחאלב והמעט שאנחנו יכולים לעשות עכשיו זה להביע סולידריות אזרחית ואנושית כלפי אותם חפים מפשע. העם היהודי ידע תקופות אפלות בהן העולם עמד מנגד - וכיום זה תפקידנו להרים את הדגל אל מול מעשי טבח המוניים".
 
 
את הקמפיין יזם איתי ראובני שאמר: "העולם וארגוני זכויות האדם בפרט שותקים בדיוק כמו שהם שתקו בכל רצח עם שהתרחש מאז מלחמת העולם השנייה. אנו רגילים לשמוע אותם רק שיש רווח פוליטי או שמדובר בסכסוך הערבי-ישראלי. נכון, סוריה היא מדינת אויב, והצדדים שם הם מארגוני הטרור האכזריים בעולם, אבל זה לא משנה את העובדה שנשחטים ילדים ונאנסות נשים. אנחנו לא קוראים לישראל להתערב פיזית בסוריה, אלא להביע סולידריות עם האזרחים החפים מפשע ולהוביל את קריאת ההשכמה לעולם. דווקא אנחנו, הטוענים שצה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם, צריכים למלא את הוואקום שהעולם וארגוני זכויות האדם השאירו".
 
קריאה נוספת לסיוע בסוריה הייתה בכתבתה החשובה של אליזבט צוקרוב באתר העצמאי "שיחה מקומית", אשר הפנתה את הישראלים המעוניינים לסייע לארגונים מתאימים. צוקרוב היא עמיתת מחקר בפורום לחשיבה אזורית שעוסקת בסוריה, וכך היא כותבת:
 
"הנה הארגונים שאני תורמת להם, מכירה את עבודתם ו/או מכירה אנשים שעובדים/מתנדבים בהם. כל העמותות רשומות מחוץ לסוריה ואפשר לתרום להן בלי בעיה עם כרטיס אשראי.

קרן כראם – ארגון שפועל בתוך סוריה ומסייע .לפליטים מחוץ לסוריה. הדגש של הפעילות שלהם הוא סיוע לילדים.

סאמס – ארגון שמפעיל בתי חולים בתוך סוריה ובמדינות השכנות לסוריה.

איחוד ארגוני הרפואה – ארגון רפואי נוסף שפועל בתוך ומחוץ לסוריה וגם מעביר הכשרות לרופאים שפועלים בסוריה.

יד ביד למען סוריה – ארגון סורי-בריטי שמפעיל שלל פרויקטים בתוך סוריה ובכלל זאת חלוקת סיוע הומניטרי.

מעבר לכך, קראו על סוריה ושתפו על כך מידע עם חברים. כישראלים יש לנו יכולת מוגבלת עד אפסית לשנות שם משהו, אבל מעבר לגבול מתבצעים פשעים מחרידים ועלינו לכל הפחות לא להעלים עין מכך. כאשר יש לעיתים הפגנות בישראל, מאוד כדאי להגיע. זה מאוד משמעותי עבור סורים".

נזכיר כי היזם הישראלי לשעבר מוטי כהנא, פועל כבר חמש שנים למען הסורים בארגון שפתח עבור מטרה זו - עמליה. כהנא סיפר לנו על פעולתו המורכבת באיזור המלחמה ועל תפקידנו החשוב בהובלת שינוי עולמי.

ערוץ LOVE ISRAEL כאן בשבילכם. ניתן לפנות אלינו במייל nitzan.senior@mako.co.il