זוכרים את הימים שבהם כל אזרח ישראלי שלא הייתה לו אזרחות רלוונטית נוספת היה חייב להוציא ויזה לארצות הברית, בתהליך מורכב, ארוך ויקר? עדיין חוששים מהפגישה המיוחלת בשגרירות, מסתבכים עם הרישום המוקדם, לא יודעים איך למלא את הטפסים לראיון ועוד צריכים לשלם 160 דולר לוויזה שתקפה רק ל-10 שנים? אז הנה זה נגמר – כי כבר לא צריך ויזה לארצות הברית!

בשורת הפטור מוויזה באה לנו טוב. ממשל ביידן הודיע רשמית שכל ישראלי יוכל לטוס לארצו של הדוד סם בלי שום ניירת מיותרת, אלא רק עם דרכון ביומטרי. אמנם עוד יידרש תהליך של מילוי טופס קצר בעלות סמלית של עשרות דולרים בודדים, אבל המשמעות ברורה: ישראלים רבים שלא הייתה להם סבלנות, משאבים או רצון להתעסק עם הוויזה, יכולים עוד רגע לטוס לארצות הברית בקלי-קלות.

איך הפך קו נתב"ג-ארה"ב למסלול הטיסה המועדף על ישראלים?

בניגוד ליעדים אחרים מעבר לאוקיינוס, ארצות הברית לא באמת צריכה שיציגו אותה: כבר היום עומד הקו של ישראל-ארצות הברית על סדר גודל של 4-5 טיסות ישירות לניו יורק בלבד, עם נתונים שמראים בבירור עניין הולך וגדל מצד ישראלים בכל הגילאים.

באופן כללי, לפי נתוני ארגון חברות התעופה הבינלאומי IATA, התנועה הבינלאומית בשנת 2022 טיפסה ב-152.7% לעומת 2021 וחלק גדול מאוד מהנוסעים בחרו לחגוג בארצות הברית. ביבשת עצמה למשל, חברות התעופה בצפון אמריקה דיווחו על עלייה שנתית של 130.2% בתנועה בשנת 2022 בהשוואה ל-2021 ואין פלא שגם ישראל בחגיגה.

אל על פטור מויזה -2  (צילום: GettyImages)
צילום: GettyImages

בחודשים ינואר-יולי 2022 טסו בקו לארה״ב 1,001,818 נוסעים לעומת 1,023,272 נוסעים שטסו לארה״ב בינואר-יולי 2019 (הנתונים כוללים נוסעים בטיסות ישירות הן ישראלים והן תיירים מישראל ואליה). למעשה, רק בחודש יולי אשתקד טסו בטיסות ישירות לארה״ב 190,614 נוסעים (לעומת 185,841 נוסעים ביולי 2019). אבל איך ולמה הפכה ארצות הברית לפייבוריט שלנו?

בלי ויזה, עם תנאים: ככה טסים לארצות הברית

אחת האחראיות העיקריות להצלחה המסחררת של קו ישראל-ארצות הברית היא אל על. חברת התעופה הלאומית שלנו תמיד שם כשאנחנו צריכים אותה, עם קיבולת מרשימה של טיסות מוזלות ועוד טיסה שבועית שתתווסף ישירות לניו יורק בהמשך, לקראת צפי לעלייה של 20%-30% בתנועת ישראלים ליעדי ארצות הברית בעקבות ביטול הצורך בוויזה.

אז עכשיו אפשר לטוס לארצות הברית בספונטניות, ללא היערכות מוקדמת ובלי בירוקרטיה מעצבנת. הכל בעברית, נגיש ונוח ועם הפטור מוויזה נוכל להמשיך לנצל את זה למטרות נסיעה חדשות: החל מיציאה למגוון חופשות, דרך גיחה ספונטנית לניו יורק ועד נסיעת שופינג עם החברות או משחקי NBA וטיולי משפחות.

נכון שהיעד רחוק, אבל באל על אפשר לבחור טיסות לילה כדי להגיע רעננים ולבחור שעות מתוך לו"ז מגוון וגמיש. שעות הטיסה הנוחות ממילא מותאמות לקהל הישראלי, אז אין מה לדאוג.

אל על - פטור מויזה 2 (צילום: GettyImages)
צילום: GettyImages

אפשרות ביטול, טיסה לילית ונחיתה רכה? זה אמריקה!

אז אם כבר אמריקה, אז כמובן שרק עם מטוסי דרימליינר מפנקים ומתקדמים. במטוסי הדרימליינר יש לא רק את אחת ממחלקות העסקים המפוארות בענף, אלא גם מחלקת פרימיום עם מושבים ארגונומיים, מרווחים ומצוידים שניתנים להטיה עם כרית ראש מתכווננת. נוסעים במחלקת הפרימיום גם יכולים להביא יותר מזוודות והם נהנים מתפריט עשיר שמלווה במשקאות אלכוהוליים ומיינות ממיטב היקבים בישראל.

בכל מקרה, בכל אחת מ-3 המחלקות (עסקים, פרימיום או תיירים) שעל מטוסי הדרימליינר לארצות הברית יעשו הכל כדי שתהיה לכם חוויה מושלמת, עם צוות דובר עברית שיגיש את תפריט השף החדש של אסף גרניט וידאג שתגיעו רעננים ומוכנים לנחיתה רכה.

בנוסף, בענף התעופה של 2023 מבינים שהתכניות עלולות להשתנות, אז באים לקראתנו עם אפשרויות ביטול. באל על לדוגמא יש את Protect, תוספת קטנה שמאפשרת לבטל את כרטיס הטיסה ולקבל זיכוי לרכישה עתידית ללא דמי ביטול. כבר אמרנו שאין מה לדאוג?

חוץ מזה, בימים אלו מתגבש השת"פ האסטרטגי של אל על עם Delta, שמתוכנן לצאת לפועל במהלך 2024 ויאפשר הגעה למגוון יעדי המשך בארצות הברית. בינינו? הפטור מויזה הוא רק תירוץ לעלות על טיסה. אמריקה, אנחנו באים!

לפרטים נוספים על הפטור ועל מגוון היעדים הישירים אל על לארצות הברית >> היכנסו