אחד מסמליה העצובים של משבר הקורונה היו המראה של כבישי ישראל ריקים ממכוניות. לחלופין, אם יש תמונה אחת שמסמלת את החזרה שלנו לשגרה, הרי שמדובר בעומסי התנועה בכבישים הראשיים ובפקקים הארוכים שבשגרה שדווקא התארכו בעקבות משבר הקורונה והפכו לבלתי נסבלים, עוד יותר ממה שהיו בעבר.

יש כמה סיבות לכך שהעומסים שנראים מדי יום בכבישי ישראל איומים וכבדים יותר מאשר לפני הקורונה: יותר ישראלים נשארים בארץ ולא טסים לחו"ל, יותר אנשים מעדיפים לשמור על ריחוק חברתי ולהימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית, פרויקטים בדרכים שהתעכבו בתקופת הסגרים ומתבצעים בשעות היום כדי לצמצם פערים, וגם קצב הגידול הרגיל של רכבים לנפש בישראל, שלא עצר גם בתקופת הקורונה. מדי שנה מתווספים לכבישי ישראל כ- 100 אלף רכבים חדשים. כל אלו יוצרים עומסים אדירים בערים ובכבישים הבין-עירוניים ומחזות של אלפי כלי רכב מזדחלים באיטיות בכביש לאורך כל שעות היום.

עומסי התנועה בכבישים גורמים לעלויות נסיעה גבוהות ובזבוז זמן ששווה למשק הישראלי כמיליוני שקלים בחודש. מעבר לכך, הם מסוכנים ועלולים לגרום לתאונות. נהגים רבים "מנצלים" את העמידה בפקקים לביצוע פעולות כמו גלישה באינטרנט, שליחה וקריאה של הודעות ועוד, מה שעלול להוציא אותם מריכוז בזמן הנהיגה ולהוביל לתאונות. לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בשנת 2021 חלה עלייה של 30 אחוז במספר ההרוגים בתאונות דרכים, לעומת התקופה המקבילה בשנת 2020 (לפני הסגרים). המספר גבוה גם בהשוואה לשנים קודמות.

פקקים בכביש (צילום: shutterstock By ddisq)
צילום: shutterstock By ddisq

הפתרון לפקקים – שירותי הסעות

חברות גדולות רבות ומפעלים במשק החלו עם שירותי הסעות לעובדים כבר לפני שנים, ומדי שנה יותר ויותר חברות מבינות את התועלת בכך, הנוחות לעובדים והחיסכון בזמן ומשאבים, ובוחרות לעבוד עם מערך הסעות רחב שמביא את העובדים בזמן לעבודה. בזכות שירותי ההסעות, העובדים מגיעים למקום העבודה רעננים אחרי חווית נסיעה נעימה ובטוחה, נטולת עצבים או עמידה בפקקים. מעבר לחסכון בזמן ובכסף, שירות הסעות הוא גם פתרון אקולוגי וירוק שמפחית את זיהום האוויר.

"מיקור חוץ להסעות שווה יעילות מקסימלית לעסק" אומר דביר חירק, מנהל מחלקת שיווק ומכירות בחברת רון גל הסעות המתמחה במתן שירותי הסעות לעסקים וקבוצות פרטיות, המותאמים אישית לצרכי הלקוח. "הסעות עובדים מבטיחות תפוקה טובה יותר במקום העבודה. העובדים מגיעים רעננים, אחרי נסיעה נעימה בלי לרדוף אחרי אוטובוס, לעמוד בפקקים או לחפש מקום חנייה. שירותי הסעות חיצוניים הם אופציה מעולה לחברה שרוצה להתרכז במוצר שלה במקום לבזבז משאבים על אחזקת צי רכב, הוצאות דלק ומשכורות לנהגים".

"חברה שמחזיקה צי של 100 רכבים יכולה להחליף את כולם בשני אוטובוסים ולחסוך הרבה כסף. במקביל, היא נהנית מהיתרונות הרבים שבנסיעה משותפת כמו הפחתת זיהום אוויר וגיבוש של עובדים הנוסעים מדי יום כקבוצה אחת לעבודה". חברת רון גל הסעות פועלת משנת 1989 ומציעה שירותי הסעות לעובדים, תלמידים, קבוצות ואירועים. החברה מפעילה למעלה מ- 1,500 נסיעות ביום ומחזיקה צי רכבים חדיש שמתופעל על ידי נהגים מקצועיים ואמינים, הבקיאים בכבישי הארץ. רכבי החברה המפנקים הם רכבים ציבוריים שיכולים לנסוע בנתיבי תחבורה ציבורית ולהגיע ליעד בקלות ובמהירות.

רון גל הסעות (צילום: באדיבות רון גל הסעות )
רון גל הסעות | צילום: באדיבות רון גל הסעות

"לא צריכים לנהוג חזרה עייפים בשעות הלילה המאוחרות"

החברה מציעה שירות אישי ומהיר נטול בירוקרטיות אשר משולב עם שלל פתרונות טכנולוגיים לניהול ובקרה, החל מהנהג, דרך מנהל תיק לקוחות אישי לכל לקוח ועד מנכ"ל החברה. לרון גל הסעות מגוון פתרונות נסיעה לכל סוגי הקבוצות. רכבים נגישים, מוניות, מיניבוסים משודרגים בכל הגדלים ואוטובוסים חדישים עד 60 מקומות ישיבה. "אחד מהיתרונות הגדולים שאנו מציעים ללקוחות שלנו הוא האפשרות להתאמה אישית בזמני ההסעות", אומר חירק. "מפעל שעובד במשמרות יכול לפצל את ההסעות בהתאם למיקומים ולשעות המשמרות, כולל משמרות לילה. העובדים מגיעים בזמן, בדיוק לשעה בה המשמרת מתחילה, והם לא צריכים לנהוג חזרה עייפים בשעות הלילה המאוחרות".

"תמיד עומד לנגדנו חזון החברה והשאיפה המתמדת להוביל בכל הקשור לתחום ההסעות: בטכנולוגיה, בבטיחות, בשירות וברמת הנהגים", אומר רונן חירק, מייסד ומנכ"ל החברה. כחלק מחזון החברה להוביל את תחום ההסעה אל עבר קידמה טכנולוגית, השתנה מערך החברה בשנים האחרונות באמצעות מיכון כל תהליכי העבודה, יישום מערכות ממוחשבות חדישות וייעול המערך התפעולי. יחד עם שירות אישי ומיידי לכל לקוח, התנהלות החברה מעודדת שקיפות וקבלת החלטות ומאפשרת גמישות מרבית והתאמה אישית לצד מתן הצעות מחיר אטרקטיביות ללקוחות.