לאורך חודשי המלחמה ישראל מותקפת ברקטות וכטב"מים מכמה חזיתות. מי שמשתתפים במשימה ליירט את אותם איומים ולהגן על שמי המדינה הם לוחמי שייטת ספינות הטילים (שייטת 3) שעושים זאת מלב ים, תוך שיתוף פעולה הדוק עם מערך ההגנה של חיל האוויר.
במהלך הלחימה, הלוחמים ביצעו מספר יירוטים במספר זירות, כשביניהם גם היירוט המבצעי הראשון מאז הגעתן למדינת ישראל של ספינות הסער 6 בזירת ים סוף שם הם מגנים על מרחב אילת. "מערכות ההגנה הימיות אשר מותקנות על גבי ספינות הטילים מהוות מכפיל כוח משמעותי לכוחות בשטח", מציינים בצה"ל.
בהקלטת קשר שמפרסם היום (חמישי) דובר צה"ל, ניתן להבין איך נראה תהליך יירוט הכטב"ם מרגע הזיהוי ועד ליירוט של הכלי. זה מתחיל בשיתוף פעולה בין מערכי הבקרה באוויר ובים ולאחר שספינת הטילים ומערך הבקרה מאשרים באופן וודאי שמדובר במטרה עוינת ולא כלי ידידותי למשל, מתקבל האישור, הם מדווחים על יציאת המיירטים ואז פגיעה במטרה והסרת האיום.
סא"ל רן, מפקד ספינת הטילים מסוג סער 6 "ניצחון", אמר: "ספינות הטילים של חיל הים פרוסות לאורך כל המרחב הימים של מדינת ישראל, ופועלות במגוון של משימות הגנה והתקפה בזירות קרובות ורחוקות. שיתוף הפעולה בין הים והאוויר מהווה מכפיל כוח עבור מטרה אחת, לשמור על אזרחי מדינת ישראל".
חיל הים הוא חלק ממערך ההגנה הרב-שכבתית של מדינת ישראל, כשהגעת ספינות הטילים מסוג סער 6 שיפרו את כיסוי הגילוי והיירוט של מערך ההגנה. ספינות הטילים של ישראל יירטו מספר כטב"מים ששוגרו מלבנון ובעיקר מתימן. אבל יש להוסיף שמספר היירוטים של חיל הים מהסך הכולל נמוך מאוד, בעיקר בגלל מקורות השיגור והמטרות של אותם כטב"מים עוינים.
הספינות פחות רלוונטיות עבור רוב השיגורים האלה. וגם במקרה הזה, יש להדגיש שלמרות השיפור של היכולות, ישראל מתקשה ביירוט של כטב"מים מצד חיזבאללה ואחוזי היירוט נמוכים בגלל הטווח, התנהלות המטרה כשהיא באוויר, תוואי השטח ומרכיבים נוספים. במקרה של יירוט מטרות דומות מתימן ומקורות רחוקים ההצלחה גבוהה יותר משמעותית. גם בגלל שרוב המטרות מיורטות על ידי האמריקאים במרחק גדול מישראל וזמן התגובה גדול יותר משמעותית.