בעוד כשנה, הטייסת הבינלאומית של חיל האוויר (טייסת 120) תתחדש במטוסי הרקולס חדשים מדגם J. המטוסים החדשים יחליפו את מטוסי התובלה הטסים היום בחיל האוויר – מטוסים שמצויים כבר יותר משלושה עשורים בשירות החיל ונחשבים למיושנים ביותר בנוף התעופה הצבאית.
מפעלי לוקהיד מרטין באלבמה ציינו היום אבן דרך משמעותית בדרכם של המטוסים החדישים לחיל האוויר הישראלי, כשחשפו לראשונה את שלדת המטוסים הצבועה באפור שיחליף את גווני החום והירוק, ועם סמל הכוכב הכחול – הסמל שנושאים עליהם כל מטוסי חיל האוויר.
ההרקולס החדש, שמכונה בעברית "שמשון" במקום הקרנף הישן, יביא לטייסות התובלה חידושים שונים. בין החידושים – המטוס טס באמצעות מדחפים מעוקלים שמשפרים את המהירות של המטוס ואת צריכת הדלק, הוא ארוך יותר מהקרנף בחמישה מטרים, הוא מתפאר במהירות טיסה גבוהה במאה קמ"ש מזו של הקרנף ובטווח טיסה ארוך יותר ב-1,400 ק"מ, מה שמעניק לו טווח טיסה של 5,000 ק"מ המאפשר לו להגיע לכל נקודה במזרח התיכון, ללא צורך בנחיתות ביניים או תדלוק אווירי. בנוסף, מערכות מסוימות שתופעלו בקרנף באופן ידני על ידי צוות המטוס, יתופעלו בשמשון באופן אוטומטי, מה שישנה את חלוקת התפקידים ואת מצבת כח האדם במטוס, שינוי שבבא העת במטה חיל האוויר ידרשו לדון בו.
חשוב לציין שעם כל החגיגיות בצביעת המטוס בגווני האפור והטבעת סמל חיל האוויר, זהו עדיין לא השלב הסופי בייצור המטוס שיתפאר בפיתוחים ושכלולים מתוצרת כחול לבן. בחודשים הבאים יותקנו על המטוס מערכות לוחמה אלקטרונית, קשר וראיית לילה מתוצרת אלביט מערכות, התעשייה האווירית ורפאל.