אחד משני המתמודדים להחליף את מסוקי היסעור הוותיקים של צה"ל השלים ניסוי קריטי עבור משימות בטווחים רחוקים והפעלת כוחות מיוחדים, שניים מהתנאים שהציב חיל האוויר הישראלי.
מסוק ה-CH-53K מתוצרת החברות "לוקהיד מרטין-סיקורסקי" השלים תדלוק טקטי קרקעי ראשון בשטח אימונים, באמצעות מערכת ניידת מסוג TAGRS - Tactical aircraft ground refueling system.
במסגרת אימון של כוחות המארינס האמריקאים בחודש שעבר המסוק נחת בשטח מדברי באריזונה, שם חבר אליו כוח קרקעי עם מערכת ניידת לתדלוק בשטח, מה שאמור לאפשר למסוק להמשיך לטוס עם מטען או לוחמים עוד מאות קילומטרים, מבלי לעצור בבסיס כלשהו לתדלוק.
#Marines support CH-53K King Stallion during training at Yuma Proving Grounds Range. The support from MWSS-371, MWSG-37, 3RDMAW was the first time a tactical aircraft ground refueling system was employed to refuel the CH-53K. #NothingStopstheK #ChargingForward pic.twitter.com/MqEC8bhZol
מבחינת ישראל, מדובר ביכולת חשובה שתאפשר להפעיל את המסוק מול יעדים ארוכי טווח. במקרה של כוחות מיוחדים, הדבר יאפשר תדלוק נסתר בדרך ליעד רחוק, במקום למשל תדלוק אווירי, הנחשב לפעולה מורכבת בחשיכה ומסוכנת באזור מאוים.
התדלוק הקרקעי שבוצע לראשונה עם המסוק הזה, מצטרף לניסוי תדלוק אווירי ראשון שהושלם לאחרונה, והדגים יכולות טיסה ארוכות טווח לתמיכה לוגיסטית בכוחות קרקע. בנוסף, לאחרונה נמסר סימולטור הטיסה הראשון של מסוק ה-CH-53K לכוחות המארינס, כולל אפשרות לפעילות משותפת עם סימולטורים של כוחות אחרים.
הדברים נכונים לכל חיל שיחליט לרכוש את המסוק, כאשר נכון להיום חוץ מישראל גם גרמניה נחשבת ללקוחה פוטנציאלית שלו. בחיל האוויר אמורים לגבש בקרוב את המלצתם על המסוק החדש, כשהמתמודד השני הוא הצ'ינוק מתוצרת חברת בואינג.