האם מסוק הקוברה שבו מצאו את מותם שני טייסי חיל האוויר סא"ל (מיל') נועם רון ז"ל ורס"ן (מיל') ארז פלקסר ז"ל הוא מסוק "מקולל"?
התאונה הקשה התרחשה בלילה שבין שני לשלישי כאשר מסוק הקוברה אותו הטיסו השניים התרסק. השניים שהיו בטיסת אימונים לילית יצרו קשר אחרון עם בסיס פלמחים, ממנו המריאו, כשש דקות לפני שאבד הקשר עם המסוק. בתשדורת האחרונה מסרו הטייסים "אנחנו שש דקות מהנחיתה". בחיל האוויר הקימו ועדת חקירה לבדוק את נסיבות האירוע ואף גייסו חוקרי תאונות וותיקים במילואים במטרה לגלות בהקדם את סיבת התאונה. עד כה החקירה מתמקדת בכיוון של כשל טכני.
המסוק, חלק מטייסת 160, נודע בקרב יוצאי חיל האוויר כמסוק "בעל מזל רע". על פי יוצאי הטייסת, מדובר באותו המסוק שרוטור הזנב שלו פגע בראשה והביא למותה של מכונאית המסוקים רב"ט מיכל בן רעי ז"ל ב-2002 בעת שחלפה מתחת לזנב המסוק כששני הרוטורים שלו סובבים.
עם זאת, יש לציין כי עד לתאונה, שכאמור טרם התפרסמו תוצאות החקירה בעניינה, המסוק לא סבל מכשלים כלשהם או בעיות טכניות חמורות, אלא רק נודע כמסוק עם "מזל רע". ידוע הוא שבחילות אוויר, בארץ ובחו"ל, מייחסים "תכונות" מסוימות לכלי טיס, ללא קשר לכשירותם המבצעית או הטכנית.