המצנח החדש 11־T, שמיוצר בחברת "איירבורן" האמריקאית, ייכנס לשימוש בצה"ל כבר בתחילת השנה הבאה, כאשר מאות היחידות שנרכשו ישתלבו במערך הצניחה הצה"לי לצד מצנחי "צבר" הותיקים. חופת המצנח האמריקאי גדולה יותר וצורתה מרובעת, נתונים שיבטיחו נחיתה בטוחה ורכה יותר ללוחם ויפחיתו את הסיכון לפציעות. בנוסף, מבנה המצנח מאפשר לבצע נחיתה בתוואי שטח שונים ומגוונים יותר מזה של המצנח הנוכחי.
“המבנה האווירודינמי של המצנח מאפשר לנו לממש יכולות חדשות", הסביר רמ"ד לוט"ר במחלקת אמל"ח של זרוע היבשה, רס"ן דודו פת. “עד כה היינו צריכים להתחשב בסוג הקרקע וצניחות היו נעשות על אדמות רכות וחוליות בלבד כדי למנוע פציעות. בזכות המצנח החדש נוכל להצניח בתוואי שטח שונים, כמו קרקע סלעית יותר. מעבר לזה, כיוון שחופת המצנח גדולה יותר יש לנו יכולת להצניח יותר משקל עם הלוחם".
רכש המצנחים החדשים, בהם משתמש גם הצבא האמריקאי, יעצים את מערך הצניחה של צה"ל. “כשתוקפו של מצנח 'צבר' יפוג, נישאר עם מצנח חזק יותר. נערכנו בזמן ולכן לא נאבד יכולת מבצעית, להפך", ציין רס"ן פת.
הדגם האמריקאי נרכש בכספי הסיוע האמריקאי, לאחר שנבדקו מספר אפשרויות. שינוי נוסף במערך הוא העברת שטח הצניחה מפלמחים לשטח חדש שהוכשר בין מסלולי ההמראה בתוך בסיס נבטים. “לביצוע הצניחות בנבטים יש מספר יתרונות", הסביר מפקד מרכז הטסה והכשרות מיוחדות (מרהו"ם), אל"ם יובל ג'רבי. “מדובר בשטח מישורי יותר, שעיבדנו את התשתיות שלו לשם הצנחה, ויש בו פחות סיכוי לפציעות. בנוסף, עד כה מטוסי ה'קרנף' היו ממריאים מנבטים לפלמחים, שם היו מתבצעות הצניחות. מעתה נסיע את החיילים לנבטים והם יעלו משם על המטוסים, דבר שיחסוך שעות טיסה". המעבר לשטח בנבטים ייעשה בצורה הדרגתית מחודש אוגוסט הקרוב. שתיים מתוך חמש הצניחות שכולל הקורס ימשיכו להתבצע בפלמחים.