F-117 "נייטהוק" הוא מטוס הקרב המבצעי החמקן הראשון בעולם, אחד מ"הכוכבים הגדולים" של מלחמת המפרץ הראשונה, שפותח בסודיות אדירה באזור 51 המסתורי, בו מפתחים האמריקאים פרויקטים עמומים.
באופן רשמי המטוס הזה יצא משירות בשנת 2008 ומאז, צלמי תעופה וחובבי קונספירציות מתעדים אותו שוב ושוב בשמי ארה"ב או על גבי מובילים בכביש ובעצם, מוכיחים שהחמקן "הזקן" עדיין חי וקיים. בשנה שעברה אפילו נטען שהחמקן הוותיק פעל בסוריה.
בימים האחרונים מתפרסמים דיווחים שונים על תפקיד חדש שממלא המטוס – מופעל על ידי טייסת אגרסור, טייסות שטסות על פי תורת לחימה של האויב כשלרוב גם המטוסים שלהן צבועים בצבעי חיל האוויר הרוסי והסיני. טייסת דומה ה"אדומה" פועלת באופן די דומה בחיל האוויר הישראלי.
בימים אלו הוא משמש כמטוס "ביום אויב" בתרגיל הגדול "רד פלאג". מדובר בתרגיל שנתי ענק מאז שנת 1975 בהשתתפות כל זרועות האוויר האמריקאיות. בדרך כלל משתתפים בו גם חילות אוויר זרים ובתרגול שם מתמודדות הטייסות נגד האויב – תפקיד אותו ממלאות טייסות האגרסור.
בעבר גם חיל האוויר הישראלי השתתף בתרגילי רד פלאג, אך השנה אין השתתפות של חילות אוויר זרים בשל משבר הקורונה.
בארה"ב מדווחים שגם ההשתתפות של חמקני ה-117-F בתרגיל כוללת מעטה של סודיות. על פי הדיווחים מטוסים אלו שמשתתפים בתרגיל מוסתרים בתוך האנגרים בבסיס ויוצאים משם רק לצורך גיחת אימון. בסיומן הם מיד וחוזרים למסתור. חלק מכלי התקשורת בארה"ב טענו שהצליחו לזהות בבסיס שישה מטוסים מהסוג הזה ולאחר מכן שישה אחרים.
על פי הערכות שונות ארה"ב השאירה לפחות 40 מטוסי חמקן F-117 במצב טיסה ואלו משמשים לכל מני ניסויים וכעת מתברר שגם לאימונים. בהתחשב בעובדה שהתרגיל נועד לאתגר באופן משמעותי את המתאמנים, נראה שכניסת החמקנים לטייסת ביום האויב עושה את זה בצורה טובה מאוד ומכינה אותם ללחימה בשדה הקרב העתידי.