"בליינדספוט. למה זה טוב? הרעיון מלכתחילה היה לתת במה לביישנים, וגם לתת אפשרות לאנשים לפנות בצורה אנונימית לכל מיני עמותות (קהילה הומו-לסבית, נשים מוכות, ילדים בסיכון וכו')". לדור רפאלי נמאס מהתקפות על האפליקציה שלו, וכך נפתח הפוסט שפרסם היום בעמוד הפייסבוק שלו. ועכשיו ברצינות: בשביל ביישנים ועמותות השקעתם מיליונים בפיתוח, בשיווק ובשלט באיילון? המשקיעים המכובדים שלך אמרו לך, קח את הכסף שלנו דור, תעשה איתו משהו טוב, אנחנו לא רוצים לראות אותו יותר לעולם?
BLINDSPOTאנשים ; תמיד מבקשים לדעת למה זה טוב?..הר^ 2;יון מלכתחי& amp;#x5dc;ה היה לתת במה לביישנ& amp;#x5d9;ם, ובנוסף לתת אפשרות לאנשים לפנות בצור...
Posted by Dor Refaeli on Thur sday, January 21, 2016
"אם אני לוקח כל טלפון של ילד מגיל 12 אני מוצא בתוך הוואצאפ תמונות של מחבלים מתים עם המח שפוך על הרצפה, סרטוני סנאפ וסקס, את הסרטון של המורה שוכבת עם התלמיד שלה בטיול לפולין, את הבחורה השיכורה בבר באלנבי וכן הלאה וכן הלאה. הורים יקרים, אתם יודעים כמה מסוכן סנאפצ׳אט? הילדים שלכם מקבלים תמונות והודעות שנמחקות לאחר הצפייה בהן! טוקבקים באתרים למיניהם- התוכן הכי מזעזע שקיים והוא תוכן אנונימי! אבל דור רפאלי?! צריך לעשות עליו חרם, כי רק בבליינדספוט אפשר להרע!"
או בקצרה: החיים של הילדים כל כך מזוהמים היום, שמה זה משנה אם דור רפאלי וחבריו יחרבנו אותם עוד קצת.
המפורסמים שעובדים אצל רפאלי
"מאז שהמס' טלפון האישי שלי רץ ברשת אני מקבל מאות סמסים, טלפונים, וואצאפים והודעות בבליינדספוט. יודעים מה אני עושה באפליקציה כאשר מישהו מקלל אותי? מחליק שמאלה וחוסם אותו, מאוד פשוט! קצת אירוני שמאשימים אותי בבריונות ושיימינג והיחיד שנמצא תחת מתקפת ההאשמות האלו הוא אני!".
זה באמת קצת אירוני. מה שמאוד מאוד אירוני, זה שהעולם מראה לך שהאפליקציה שלך שימושית בעיקר לשיימינג, ואתה כל כך מרוכז בעצמך שנדמה לך שהקורבן זה אתה.
"ישראל עברה שטיפת מוח על ידי רשתות החברתיות, אפקט העדר! דור רפאלי בן אדם רע, דור רפאלי אויב הציבור מס' 1!"
עכשיו הגיע הזמן לעשות סדר. כשהאפליקציה נחשפה בסוף החודש שעבר, ירד על הרשתות החברתיות מבול של פוסטים שכללו את לוגו האפליקציה מטעם עשרות מפורסמים ואושיות רשת. לפי הדיווחים, השקיעה קבוצת "שלנו" שעמה נמנים דור רפאלי, עודד קובו, רומן אברמוביץ ואחרים יותר מחצי מיליון דולר בקידום בליינדספוט ברשת. היא השתמשה בטקטיקות הפרסום השנויות המחלוקת, והפעילה שורת מפורסמים ואושיות רשת קיבלו סכומים שמגיעים עד אלפים רבים של שקלים.
כל הפרטים ייחשפו ב"אנשים" במוצאי שבת. במילים אחרות, את שטיפת המוח יזמו אנשי בליינדספוט. זה שהם לא ציפו שזה יעוף להם לתוך הפרצוף ולתוך הסלולרי של דור רפאלי, זו באמת הבעיה שלהם.
הבליינדספוטים שבדרך
שמעתם על אפליקציית הוטשוט? "סיכוי לפגוש מישהו לוהט. וידיאו צ'אט בהפתעה". אולי על אפליקציית TROLL, שמתהדרת בסלוגן: "אל תתבייש להטריל. עקוב אחרי כל אחד וכל דבר"? אם הסגנון נשמע לכם מוכר – הכירו את האחיות של בליינדספוט, האפליקציות הבאות מבית קבוצת "שלנו" של עודד קובו, ודור רפאלי וחבריהם.
באתר שלהם זה נראה כמו תוכניות שעוד לא מומשו, אבל אין לדעת. אם נתתם לילדים שלכם את בליינדספוט, למה לא תחשפו אותם למיזם הבא: "רומן הדב: אינטליגנציה מלאכותית שעוזרת לילד בלמידה ובליווי. אפליקציית טאבלט וסמארטפון, לכל הגילאים".
יש שם גם פיתוח של אפליקציית הימורים, וגם דברים קצת יותר אמורפיים כמו פרויקט חלפיניו: "פתרונות מבוססי מידע לשיווק מוטה-ביצועים בתעשיית הפרסום הסלולרי", או טכנומטיק: "פתרונות טכנולוגיים אוטומטיים למתחמים, מפתחים ואנשי ביצוע דיגיטליים", וגם "AIMMS: "תוכנת ניהול שיווק מבוססת אינטליגנציה מלאכותית". ואלה רק חלק מעשרות המיזמים ששמם מופיע ברשימה של קבוצת "שלנו".
אני לא רוצה לומר שכל זה בולשיט. אני בטוח שזה מחובר למציאות, בדיוק כמו הדברים שאיתם בחר דור רפאלי לסגור את הפוסט הנרגש שלו: "יכול להיות שהילד בן ה-17 היה שולח לילדה מהכיתה שהוא אוהב אותה. יכול להיות שהוא היה כותב לאמא שלו שהיא מהממת סתם בשביל לגרום לה לחייך. אבל אתם! אתם גרמתם לו לחשוב שאם הוא לא מקלל ילדה הוא לא משתמש באפליקציה כראוי!"