עוד רגע 2022 מסתיימת, וזה זמן מצוין לדבר על השנה שהייתה לנו וגם להסתכל קדימה על הצפי למגמות המרכזיות של- 2023. בשביל זה פנינו לאנשים המובילים בתעשיית השיווק והפרסום המקומית שיתנו לנו את הצפי שלהם למגמות והטרנדים של השנה הקרובה, ואיזה כלים ופיצ'רים מרכזיים הם צופים שיצמחו ב 2023.

מכל הדאטה, הדעות של מובילי התעשייה ודעתנו כמובן, הרכבנו את הפרק שמסכם את 2022 וצופה ל- 2023 בתחומים הבאים:

הדואופול - השייר של גוגל ומטא בפעם הראשונה יורד מתחת ל-50% מסך הפרסום הדיגיטלי. למה זה קורה ומה זה אומר?

שחקניות מובילות נוספות - מה קרה וצפוי לקרות עם אמזון וטיקטוק בזירה העולמית.

ברנד לעומת פרפורמנס - דיברנו על זה הרבה בפרקים הקודמים, יש שינוי שקורה ונדחף בעיקר מהסוכנויות אבל לא רק. איזה שינוי קורה במאזן הזה? איזה כלי פרסום יתחזקו וישפיעו (למשל PMAX של גוגל) ואיך זה ישפיע על פרופיל הגיוס של אנשי המדיה החדשים?

AI & AUTOMATION - בנוסף ל-PMAX של גוגל, כלים נוספים מושקים ומצטרפים כמו Advantage+ של מטא ומשפיעים על הדרך שבה קונים ומנהלים מדיה. אבל הכלי הכי משמעותי הוא כמובן ChatGPT של חברת OpenAI שמאיים ישירות על החיפוש של גוגל. למה זה קורה ומה יקרה עם זה בהמשך?

CTV - נושא משמעותי ואחרון שהייתה לגביו אי-הסכמה מעניינת - האם זו תהיה השנה שהרכש של CTV יעבור מהמצגות לשטח בסכומים משמעותיים? איך ההשקה הקרובה של FREE TV תשפיע?

בכירי תעשיית השיווק והפרסום שהתארחו: יניב סבן מסבן דיגיטל מרקטינג, אופיר כהן מיוניברסל מקאן דיגיטל, דובי ספקטור מ-AC דיגיטל, ליאת בקייר מ-Goat, צחי מנצור מיוניון מדיה, גל גורן מרשת, אלון ברוידה מ-K Logic, מיכל רומי ממקאן ואלי, ירון בר מ-JOCA Media.

בנוסף לתגובות אלה, שיכללנו את הנתונים שהתפרסמו בסקר של מנהלי שיווק מצייצים, ונתונים שפורסמו ב-AdExchanger, Axios ו- Insider intelligence.