צרכנים הגישו בקשה לאישור תביעה ייצוגית במיליוני שקלים לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד נגד חברת סמסונג, סאני יבואנית מכשירי סמסונג ורשת דינמיקה, לאחר שמכשירי סמסונג גלקסי Z פליפ ופולד 3 (Galaxy Z Fold 3 ו-3 Galaxy Z Flip) נשברו להם, לטענתם עקב מחדלים.
א' ו-ב' רכשו את המכשירים בסוף שנת 2021 - גלקסי פולד ברשת דינמיקה וגלקסי פליפ בסניף של סמסונג המופעל על ידי סאני תקשורת. בכתב התביעה נטען, כי במכשירים המתקפלים הללו יש פגם לפיו מגן המסך נפרד מהמסך עצמו, יוצר כיסי אוויר ואז המסך נשבר או נסדק בציר נקודת הקיפול.
בכתב התביעה מצוין כי במכשירים המתקפלים של סמסונג, ככל הנראה לאור רגישות המסך המתקפל לנזק ולשריטות, המכשיר מגיע כברירת מחדל כאשר על המסך שלו מודבק סרט הגנה. עם זאת, תוך תקופה קצרה סרט ההגנה שמודבק כברירת מחדל מתנתק או מתקלף מהמסך, כך שנוצרים כיסי אוויר על גבי מסך המכשיר. לדברי א', מדובר בפגם אסתטי ומכוער וצורם לעין, אשר גורם לפגיעה מהנאה בשימוש במכשיר.
מדובר במכשירים שיוצרו בשנת 2020 ולפי כתב התביעה ספגו ביקורת קשה על היותם רגישים לכל דבר - מאבק הלכלוך שהצטבר מתחת לקיפול ועד לציפוי החיצוני של המסך, שהתגלה כחשוף מאוד למכות ושריטות. לטענת התובעים, הביקורת על המכשירים הללו הרתיעה רוכשים רבים שתכננו לקנות אותם, ולכן סמסונג נהגה לפרסם כי מדובר במכשירים יקרים, עמידים ומתקפלים בקלות. בחברה טענו כי מדובר במכשירים שאינם בעייתיים ויכולים גם להגיע ל-200 אלף מחזורי קיפול בלי שום בעיה.
"הפגם במסך הופך את השימוש לבלתי אפשרי, ופוגע בהנאה של המשתמש מהפונקציה העיקרית שלשמה נרכש המכשיר", טענו התובעים, שמיוצגים על ידי עורכי הדין רון סולן ודוד מזרחי, בכתב התביעה.
לכתב התביעה צורפה חוות דעת של מומחה שציין, כי מדובר בתופעה רחבת היקף שזוכה להתעלמות מצד החברה, ואין לה פתרון שיכול למנוע את התקלפות סרט המגן או השבר במסך. לדבריו, הדרך היחידה היא להחליף מסך או למסור את המכשיר לתיקון, והדבר יכול לגרום לאיפוס המכשיר ולמחיקת קבצים ומידע.
"כל תיקון של מסך המכשיר לאחר תום תקופת האחריות כרוך בעלויות של אלפי שקלים", ציינו התובעים. לדבריהם, לעיתים החברה, היבואנית והחנות המורשית למכירת המכשיר מתנערות מאחריותן לתיקון המכשירים ודורשות מרוכשי המכשירים בגין תיקון המסך סכום של 699 שקל בשנה הראשונה.
"אם היו מיידעים אותנו על הפגם במסכים של המכשירים, לא היינו רוכשים אותם בכלל", הדגישו התובעים. "חשבנו שאנחנו רוכשים מכשירים עמידים, יוקרתיים ואיכותיים שיחזיקו מעמד הרבה זמן ללא כל תקלות, אבל התבדינו".
התובעים דורשים פיצוי של 2.5 מיליון שקל בשם כל הרוכשים של המכשירים הללו שסבלו מפגמים מהותיים, בגין עוגמת נפש ונזקים כספיים שנגרמו להם עקב התיקונים.
בכתב התביעה מציינים כי בדצמבר 2022 הוגשה בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד סמסונג אמריקה, בבית המשפט המחוזי המחוז הדרומי של ניו יורק ארה"ב, בגין הופעת הסדק בציר הקיפול של מסכי הפולד 3.