תכירו את אפליקציית Ole, שמאפשרת לכם להזמין משלוחים ממגוון חנויות אופנת פרימיום, כאשר היא מבטיחה שזמן המשלוח בתוך תל אביב עומד על עד 50 דקות ובערים אחרות בגוש דן – באותו יום. בנוסף, תוכלו לסמן באפליקציה שאתם רוצים שהשליח יחכה לכם כשאתם מודדים את הפריטים, וייקח בחזרה את מה שלא אהבתם. התשלום ירד מכרטיס האשראי שלכם רק על הפריטים שלקחתם – כלומר לאחר הקנייה ולא לפניה.
החברה הוקמה לפני כעשרה חודשים והיא פועלת כיום בגוש דן ("אבל מגיעים גם לנתניה"). היא עובדת עם מעצבים מקומיים, כמו סברינה מוסייב, Toledano ו-Tres, ורשתות כמו אתא סאקס בורדרליין ועוד. לאחרונה השקיעה בה הקרן Y Combinator, שהשקיעה בעבר גם ב-AIRBNB.
מאחורי האפליקציה עומד המנכ"ל אלון הנדלמן, בן 34, שיחד עם גל אהרון שותפתו ועומר הנדלמן, הקימו את הסטארטאפ. זו כבר החברה השנייה של אלון וגל, כאשר החברה הראשונה שלהם שעסקה בתחום הרכב, אנג’י, נסגרה בתקופת הקורונה.
"הקמנו את הסטארטאפ הזה מתוך צורך שזיהינו. הייתי עם אשתי בתל אביב והזמנו המבורגר, ואז אמרנו לעצמנו, 'איך יכול להיות שהיא מזמינה המבורגר שמגיע תוך 30 דקות, אבל לחולצת הטישרט ייקח כמה ימים'", מספר המנכ"ל הנדלמן ל-mako. "רצינו שכמו שאת יכולה ללחוץ על כפתור בטלפון, ובקסם מגיעים אלייך הביתה אוכל ומוצרי צריכה. ככה להביא את חווית החנות של האופנה הביתה".
באפליקציה, שזמינה כרגע רק בשפה האנגלית, יש 5 קטגוריות – לגלות (explore), שם מופיעים פריטים נבחרים במחירי מבצע, חנויות (Stores), שם תוכלו ללחוץ על כל חנות ולראות את הפריטים שהיא מציעה, חיפוש (Search), שם אפשר לחפש לפי קטגוריות (מכנסיים, נעליים, תיקים או מיקום גיאוגרפי), ויש ליסט ופרופיל.
דמי המשלוח הם נמוכים ועומדים על 9 שקלים למשלוח. ole מרוויחה עמלה מהחנויות, שמשלמות על כל פריט שהן מוכרות באמצעות הפלטפורמה שלה. הנדלמן מספר כי לחברה יש עשרות שליחים, חלקם מועסקים על ידה וחלקם פרילאנסרים, שהוא מגדיר אותם כ"סטייליסטים". אם תבחרו באפליקציה שהשליח יחכה לכם – זה לא יעלה תשלום נוסף. בדומה לוולט, כשתזמינו תוכלו לראות את התקדמות השליח שנוסע אליכם.
אני שמה לב שאין פה רשתות שנפוצות בקניונים כמו זארה, קסטרו, רנואר ועוד.
הנדלמן: "הרעיון שלנו שאנחנו מתמקדים באופנת פרימיום ולנז'רי. טווח המחירים הוא קצת יותר יקר. יש מוצרים גם במחירים נגישים כמו טישרטים ומוצרי צריכה בסיסיים, אבל למעצבי אופנה יש שמלות ומוצרים שהם בתג מחיר יותר גבוה".
בימים אלו הם משיקים את האפליקציה לראשונה בניו יורק. "סגרנו כמה שיתופי פעולה עם חנויות ומעצבים שם ואנחנו מתכננים השקה בזמן הקרוב. מאז שהשקנו, אנחנו רואים איך זה טס", אומר הנדלמן. "גם בארץ, יש לנו עשרות אלפי משתמשים והלקוחות משתגעים מזה - הם מתארים את הקנייה כחוויה קסומה. אנחנו רואים ש-50 אחוז מהלקוחות שלנו חוזרים, זו חוויית צריכה נוחה ופשוטה ממה שהיינו רגילים לפני כן. חלק מהחזון שלנו הוא להרחיב את השירות שלנו בארץ וגם במקומות נוספים בעולם".
מה אחוז ההחזרות אצלכם?
"זה משתנה מחנות לחנות ובסוג הפריטים. אחזו ההחזרות בישראל עומד על 25 אחוז, ואצלנו הוא מחצית מזה, בסביבות ה-12 אחוז. הלקוח גם לא צריך להתעסק עם ההחזרה. גם אם הוא ירצה להחזיר את הפריט יום למחרת או כמה ימים אחרי, הוא פשוט יזמין את השליח דרך לאפליקציה והוא ייקח אותו ממנו".
סגרתם את הסטארטאפ הקודם שלכם בתקופת הקורונה. איך זה היה?
"לסגור זה תמיד קשה, גם מבחינת הלקוחות - היו לנו הרבה לקוחות בארץ ובעולם, פתרנו בעיה חשובה, אבל יצאנו משם מחוזקים עם הרבה ניסיון. גל ואני חברים הכי טובים ושותפים, והיינו בטוחים שנמשיך ביחד לסטארטאפ הבא".