מחקר מקוון חדש שנערך על ידי חברת Adobe, מצביע - לא מפתיע - על עלייה מדהימה במכירות מקוונות בתקופת משבר הקורונה. למרות שקניות מקוונות הפכו לדבר שבשגרה והרבה חברות ביגוד, הנעלה ומזון מאפשרות זאת, עד לפני כמה חודשים היו לא מעט ישראלים שמעולם לא רכשו מוצרים דרך הרשת, אך כעת אין להם ברירה. ובמה זה מתבטא?
חברת המחקר ניתחה את המידע על סמך מיליארדי ביקורים באתרים קמעונאיים, וגילתה כי קניות של מוצרי מכולת הן הפופולריות ביותר מבין הרכישות המקוונות. קטגוריות מובילות נוספות הן מוצרי בריאות, ציוד ספורט, נייר טואלט ומזון משומר.
מכירות האונליין זינקו ב-25 אחוזים מאז תחילת משבר הקורונה, בעוד שהקניות היומיות של מוצרי מכולת עלו ב-100 אחוזים. המחקר מצא כי מכירות מוצרי היגיינה או הגנה מפני הווירוס כמו כפפות, מסכות וחיטוי לידיים זינקו ב-807 אחוזים. רכישת תרופות ללא מרשם עלתה ב-217 אחוזים.
בעקבות סגירת חדרי הכושר, מכירת מוצרי כושר אונליין כמו משקולות, קטלבל והליכונים גדלו ב-55 אחוזים. בנוסף, לנוכח הריחוק החברתי שהונהג בעולם, חנויות רבות מאפשרות אופציה של הזמנה ואיסוף בחנות, וההזמנות המקוונות לאיסוף בחנות עלו ב-62 אחוזים בהשוואה לשנה שעברה.
יחד עם זאת, המחקר מצא ירידה של 13 אחוז במכירות הבגדים המקוונות, כאשר השווה את תחילת פברואר אל התקופה שבין 12-25 במרץ. ייתכן כי הסיבה שאנחנו לא צריכים לצאת מהבית ושרבים אינם מרוויחים כרגע שכר גרמה לירידה בהזמנות המקוונות.
במקביל, בחברת אמזון הודיעו ב-17 במרץ כי על רקע משבר הקורונה, הם מתכוונים לשלוח רק מוצרים חיוניים כמו תרופות, ציוד מגן, חומרי ניקוי, מוצרים לתינוקות וכדומה והמליצו שלא לקנות אונליין מוצרים שאינם דחופים. אף על פי כן, עובדים במפעלי אמזון שבארה"ב סיפרו כי הם עדיין שולחים מוצרים לא חיוניים בעליל, כמו צעצועי מין ומהדקים לפטמות, משחקי וידיאו, בתי בובות ואפילו מתקני ספא ביתיים - כולם מוצרים אשר רכישתם נמצאת בעלייה.