קנדי קראש, candy crush

עולם המשחקים הניידים הנחית עלינו בשנים האחרונות לא מעט להיטים היסטריים, החל מאנגרי בירדס, דרך טמפל ראן ו-Draw Something ועד פרוט נינג'ה. אלפי חברות קטנות מרחבי העולם מתחרות על ליבם וארנקם של מיליוני משתמשי הסמארטפונים ומחכות לפריצה שלהן.

עכשיו הגיעה לעולמינו חברה בריטית חדשה בשם מידס פלאייר הבריטית, בעלת אתר ומותג המשחקים "קינג דוט קום" והיא פיצחה את הנוסחה וגרמה להתמכרות המונית.

לפני מעט יותר משנה הוציאה החברה אפליקציית משחק בשם קנדי קראש סאגה (Candy Crush Sagaלפייסבוק, ובנובמבר שחררה גרסאות שלה גם למערכות ההפעלה iOS ו-אנדרואיד. עתה מדורג המשחק במקום הראשון בפייסבוק, עם 45 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש, בנוסף לדירוגו במקום השני ברשימות האפליקציות הפופולאריות ביותר בחנויות האפליקציות למכשירי iOS ואנדרואיד. לדברי החברה, מדי יום מופעל המשחק על טלפונים חכמים כ-600 מיליון פעמים.

בואו לפייסבוק של נקסטר

400 שלבים שהולכים והופכים למסובכים יותר

מדובר במשחק בסגנון Bejeweled – ז'אנר המשחקים בהם מוצגת לשחקן טבלה בה סוגים שונים של יהלומים, כאשר עליו לבצע חילופין בין יהלומים סמוכים כדי ליצור רצפים של שלושה יהלומים זהים שייעלמו ויפנו את המסך ליהלומים הבאים. עם זאת, בגרסא זו הוחלפו היהלומים בסוגים שונים של סוכריות, והאופי החדגוני המתמשך של משחקי היהלומים הוחלף באופי דינאמי, עם שלבים שהולכים והופכים מסובכים יותר ומתפצלים בין כאלו המוגבלים בזמן, כאלו המוגבלים במספר חילופין וכאלו בהם מספר הנקודות הוא הקובע ואף שלבים בהם כל הקריטריונים משולבים. בנוסף, דאגה החברה להפוך את המשחק למתמשך וכללה קרוב ל-400 שלבים, כאשר שחקן שנפסל אינו חוזר לתחילת המשחק אלא רק על השלב בו נפסל.

קנדי קראש, candy crush
כמעט 55 מיליון משתמשים פעילים בחודש AppData

בימים האחרונים דיווח הניו יורק טיימס כי לפי הערכת האנליסט דאג קרויץ מחברת Cowen, המשחק מכניס לחברה שפיתחה אותו מאות מיליוני דולרים בשנה למרות היותו חינמי. זאת מאחר והוא מאפשר למשתמשים לשלם על סוגים שונים של בונוסים בתוך המשחק.

כך, לדוגמא, מי שנפסל חמש פעמים במשחק ייאלץ להמתין חצי שעה לפני שיוכל לנסות שוב, אלא אם כן ישלם כדי לדלג על ההפסקה.

בתגובה לשאלות הניו יורק טיימס הודה טומי פאלם, נציג חברת קינג, כי זהו המשחק הפופולארי ביותר שלה, אך לא הסכים לחשוף כמה היא מרוויחה עליו, ואף התעקש כי 70% מהשחקנים משלימים את המשחק מבלי לשלם אגורה.

המהלכים הבאים של החברה, ככל הנראה, יהיו דומים לאלו של חברות אחרות שהצליחו בתחום – להתחיל לעשות מרצ'נדייז ולמכור סחורה נלווית הקשורה במשחק, כגון בגדים וחפצים עם לוגו המשחק, במסגרת חוזה שנחתם לאחרונה. בנוסף, דווח בחודש שעבר כי החברה מתכוננת להנפקה בבורסה, כדי למנף את הצלחה המשחק.

טריילר המשחק לאנדרואיד:

 

>> סייל ענק: אפל מציעה אפליקציות פופולריות בחינם לזמן מוגבל

>> נשלח לכלא בגלל פוסט בפייסבוק ועכשיו עלול להתאבד