חברת התעופה בריטיש איירווייז רוצה להכניס קצת חדשנות אל שערי העלייה למטוס, תוך חיסכון בזמן ובמשאבי אנוש. כדי לעשות זאת, החברה הבריטית תתחיל להשתמש בטכנולוגיה לזיהוי פנים שתאפשר לנוסעים לעלות למטוס באופן עצמאי וללא צורך בניהול אינטראקציה עם חברי הצוות.
כדי שהמערכת תפעל כשורה, על הנוסעים להצטלם בתחילת ההליך הבטחוני. לאחר מכן, כאשר יגיעו לשער העלייה למטוס הם יעברו סריקת פנים בשילוב עם המידע שמופיע בכרטיס העלייה למטוס, כדי לוודא שהנתונים זהים לאלו שהוזנו בצילום הבטחוני הראשון ולאמת שאכן מדובר באותו נוסע. בצורה זו ניתן יהיה לצמצם זמן יקר של חיפוש והצגת הדרכון וכרטיס הטיסה בפני דיילי הקרקע.
נכון לעכשיו, השירות החדש יהיה זמין רק בטיסות פנים-ארציות בטרמינל 5 בנמל התעופה הית'רו בלונדון באמצעות שלושה שערים ביומטריים, כאשר התכנון הוא להרחיב את השירות ל-36 שערים עד סוף הקיץ. יתכן ובהמשך השירות יתרחב גם לטיסות בינלאומיות.
עוד ב-Geektime:
אלה האביזרים הנלווים של גלקסי S8
האסלה שתפתור את הריב על הקרש בשירותים
אגב, זה לא הניסיון הראשון של בריטיש איירווייז להאיץ את המסלול הארוך והמייגע לעתים אל מושב המטוס: החברה מפעילה כבר זמן מה שירות עצמי של שליחת מזוודות בנמלי התעופה הית'רו וגטוויק.
גם באוסטרליה מנסים לייעל תהליכים ולעבור לזיהוי באמצעים ביומטריים שכוללים טכנולוגיות זיהוי פנים, סריקת קשתית וטביעות אצבע במקום הדרכון המיושן. אם הכל יילך לפי התוכניות, בטווח של כשנתיים-שלוש, 90% מהנוסעים שנוחתים בנמלי התעופה הבינלאומיים של אוסטרליה יוכלו פשוט לאסוף את המזוודה שלהם מהמסוע ולצאת מהטרמינל, ממש כמו בטיסה פנים-ארצית. על פי רשות ההגירה וביקורת הגבולות האוסטרלית, המקרים היחידים בהם נוסעים ייתקלו בנציג או פקח יהיו מקרים של בעיות טכניות או של איסור כניסה. הצעד הזה הוא השלב האחרון בתוכנית ארוכת טווח של החלפת נציגים אנושיים באמצעים טכנולוגיים. הפיילוט לשיטת הבידוק החדשה יתחיל ביולי הקרוב בנמל התעופה הבינלאומי בקנברה.