גוגל פרסמה היום (ג') נתונים על האופן שבו ישראלים משתמשים באינטרנט, ובעיקר - המקום שהרשת תופסת בחיי היום יום שלנו. נתחיל עם החדשות הרעות: לפי הסקר, הישראלי הממוצע מבלה באינטרנט כ-4.5 שעות ביום - כמעט פי שניים מהזמן שהוא מקדיש לאינטראקציות אנושיות, ופי ארבע מהזמן שהוא מקציב לקריאה.
ומה בדיוק אנחנו עושים ברשת? אתם אולי תגידו "פייסבוק" - אבל בגוגל טוענים ש-100% מהמשתתפים במחקר העידו שהם קודם כל מחפשים מידע - בגוגל, כמובן - ורק לאחר מכן גולשים באתרי תוכן (98% מהגולשים), צופים בסרטונים (94%), פעילים ברשתות חברתיות (92%) וקונים (88%).
מוכנים לוותר על אמא
המחקר נערך על ידי חברת Market Watch, שהציגה ל-511 המשתתפים סדרה של מצבים היפותטיים וניסתה לברר על מה היו מעדיפים לוותר למשך שנה לטובת המשך חיבור לאינטרנט. שימו לב, אם אתן אמהות לבנים, אולי לא כדאי שתמשיכו לקרוא: כמעט שני שליש מהנשאלים הגברים טענו שהם מוכנים לוותר על אמא שלהם לטובת חיבור לאינטרנט (לעומת 47% מהנשים). באופן מעט מפתיע, מי שעוד מוכן לזרוק את אמא מרכבת הווי.פיי הם הנשואים (56%) ורק אחר כך הרווקים (45%).
ההורים כנראה כבר מכירים את המגמות הללו על בשרם: לפי תוצאות המחקר, שליש מהם מאמינים שהילדים מעדיפים את האינטרנט על פניהם - ותפיסה זו מתגברת ככל שגיל הילד עולה.
חשוב כמובן לסייג את תוצאות הסקר: מדובר במצבים דמיוניים ומשעשעים שהגולשים לא באמת צריכים להתמודד איתם.
עוד ב-NEXTER:
אגב, דווקא בתחום הזוגיות התוצאות מציגות את האנושות באור מעט יותר מחמיא: לפי מרקט ווטש, רק 12% מהאנשים חושבים שבן או בת הזוג שלהם מעדיף/ה להיתקע ברשת מאשר לבלות איתם. אולי לא תופתעו מכך במיוחד, אבל הנשים מרגישות יותר מקופחות - כמעט 20ֵ% מהן חושבות שבן זוגן יעדיף את המחשב או הסמארפון על פניהן.
לא רוצים לדבר או לקיים יחסים
מכאן זה רק הולך ומידרדר: המחקר מגלה שכדי לקבל גישה לרשת, הגולש הישראלי היה מוכן לוותר על האפשרות לדבר במשך שבוע (62%), לוותר על שמיעה לשבוע (42%) וחלק מסכימים גם לא לראות (שזה קצת מוזר, כי איך תראו את המחשב?). אם זה לא מספיק, כמעט מחצית מהנשים אמרו שהיו מוותרות על יחיסי מין לשנה שלמה - ורק שישאר להן החיבור לאינטרנט. נשים, לתשומת לבכן - למרות הפורנו, גברים עדיין מעדיפים סקס אמיתי, ורק רבע מהם הסכימו להתנזר לשנה לטובת גישה לרשת.
בואו נדבר ברצינות רגע
בין שלל הנתונים המשעשעים פחות או יותר שמופיעים במחקר, מופיע גם נתון מעניין - אם כי מוכר, לגבי היחס האמביוולנטי של הגולשים כלפי הרשת: נכון, מצד אחד אנחנו מוכנים למכור את אמא בשביל קצת פייסבוק, אבל מצד שני רובנו מודעים לבעיתיות שנוצרת מהשתלטות האינטרנט על חיינו.
קצת יותר ממחצית מהמשתתפים הסכימו שהאינטרנט "מנוון את החברה שלנו" ומביא לכך שילדנו "גדלים בלי שום מיומנות חברתית בגלל הרשתות החברתיות". 61% הודו שהם מעדכנים את עמוד הפייסבוק שלהם בכל יום, ומצד שני - פחות או יותר או מספר אנשים טוען שלא חייבים לדווח על כך חוויה ברשת",