מה קורה לאלפי המיילים שלנו בג’ימייל, הסרטונים שלנו ביוטיוב, הפרופיל האישי בגוגל פלוס או הקבצים בגוגל דרייב אחרי יום מותנו? וודאי זו לא שאלה שמעסיקה את רובכם או שבכלל חשבתם עליה (וטוב שכך), אבל תודו שזה נושא חשוב כיום בחיינו הדיגיטליים.
גוגל השיקה במהלך סוף השבוע כלי חדש המסייע לנו להחליט מה יקרה בכל אותם שירותי גוגל שאנו משתמשים בהם והמידע האישי שבהם אחרי המוות, עם Inactive Account Manager (מנהל חשבון לא פעיל). הכלי “אומר לנו מה לעשות עם הודעות הג’ימייל והנתונים האישיים ממספר שירותי גוגל במידה וחשבונך הפסיק להיות פעיל מסיבה מסוימת”, נכתב בבלוג של גוגל. באמצעות הכלי ניתנות למשתמש מספר אפשרויות שמתוכן הוא יוכל לבחור, במידה והוא לא התחבר לאחד משירותי גוגל למשך תקופה מסוימת ומה תהיה הפעולה הרצויה.
עוד בנושא:
מה קורה לחשבון הפייסבוק שלנו אחרי המות?
המשתמש יכול להחליט כי לאחר תקופה הנעה בין 3 ל-12 חודשים, גוגל תמחק את כל המידע והחשבון או תסמנו כ”לא פעיל”. אפשרות אחרת היא להעניק הרשאות למשתמש אחר – בן משפחה או חבר ולספק לו הרשאות חלקיות או מלאות על שירותי גוגל השונים. ניתן לציין עד 10 משתמשים קרובים שלהם ניתן יהיה להעביר את ההרשאות לחשבון.
אם במקרה עברתם לאחד השירותים המתחרים כמו Outlook.com או יאהו לדוגמה (גם זה סוג של מוות), גוגל תוודא עמכם כדי למנוע מקרים שבהם חלילה המידע נמחק בשל חוסר התחברות לאחד משירותי החברה, ותישלח הודעה למשתמש דרך המייל או הודעת סמס כחודש לפני המחיקה או העברת ההרשאות למשתמש אחר.
הרשת לא מוכנה למוות דיגיטלי
לרוב שירותי הרשת והאתרים בהם אנו גולשים אין תהליך מסודר למקרה שבני המשפחה מעוניינים להתחבר לחשבון יקיריהם שמת ונאלצים לעבור מסכת ייסורים ואף התנהלות מול בית משפט על מנת לקבל הרשאה להתחבר לחשבון. היו לא מעט מקרים מתוקשרים בהם חברות סירבו למסור פרטי משתמש. מקרה שכזה היה בשנת 2004 בו דרשה משפחת חייל שנפל בעירק להתחבר לחשבון המשתמש שלו באתר יאהו, אולם קיבלה דחייה עד אשר בית המשפט הורה להעביר את הפרטים שנה לאחר מכן.
פייסבוק מאפשרת להודיע על משתמש שמת ולבני משפחה וחברים להנציח את יקיריהם ולכתוב לו על הקיר.
לכניסה והגדרת השירות של גוגל, קליק.