הוט פייבר בוקס (צילום: HOT)
"הקשר בין הקופסה למונח 'פייבר' מקרי בהחלט | צילום: HOT

בתחילת החודש השיקה חברת HOT את הממיר וקופסת המדיה החדשה שלה, אותה היא מכנה FiberBox. החברה מקדמת מאז את המוצר בקמפיין רחב היקף. אלא שבחברת הסיבים IBC טוענים כי מדובר בהטעיית הציבור. החברה פנתה לרשות השנייה ולמועצת הכבלים והלווין בדרישה "לאסור את ההפצה והשיווק של קופסת HOT בשל הטעיית הציבור", כך נמסר אתמול בהודעה לתקשורת.

IBC, באמצעות בא כוחה עורך הדין עודד לוי ממשרד פרופ' יובל לוי ושות', הגישה מכתב תלונה לשי באב"ד, מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, וכן למועצת הכבלים והלוויין, כנגד חברת HOT בעניין הטעיית הציבור באמצעות הכינוי "HOT Fiber". על פי נוסח המכתב, "בעולם התקשורת למונח Fiber משמעות אחת ויחידה: סיב אופטי. עם זאת, בדיקה פשוטה של מרכיבי הקופסה ושל מאפייני הרשת של HOT שאליה היא מחוברת מראה כי הקופסה אינה מיועדת להתחבר לרשת סיבים אופטיים, ולכן הקשר בינה לבין המונח Fiber הינו מקרי בהחלט. נדמה כי HOT בחרה לעשות שימוש ציני במודעותו ההולכת וגוברת של הצרכן הישראלי לבשורה הטכנולוגית שמביאה איתה רשת המבוססת על סיבים אופטיים, ולכן מיתגה את הקופסה תוך שימוש במונח 'Fiber', המהווה כאמור הטעיה צרכנית גרידא".

בימים אלו פורשת חברת IBC תשתית סיבים אופטיים, שתחל לפעול בעוד מספר חודשים וצפויה להציע מהירויות גלישה גבוהות מאלו שהיכרנו עד כה. כהכנה למתחרה החדשה כבר ביצעו המתחרות, בזק והוט, תעלול שיווקי כאשר יצאו בחודש שעבר במבצעים לשדרוג מהירות הגלישה של לקוחותיהן ברשת. משרד התקשורת התערב תוך מספר ימים ואסר על בזק להמשיך במבצע מחשש לפגיעה בתחרות. במקרה אחר, לאחרונה התערבה הרשות השנייה בפרסומות של פרטנר ודרשה כי תפסיק לטעון שהיא הרשת "המתקדמת והמהירה בישראל".

מ-HOT נמסר בתגובה כי "מדובר בטענות קנטרניות וחסרות שחר, המועלות מצד גורם מונופליסטי המבקש לנכס לעצמו באופן בלעדי בעלות על המילה FIBER ועל טכנולוגיית הסיבים. לגופו של עניין, ה-FIBERBOX היא פלטפורמה מתקדמת, המהווה חלק מההתפתחות הטכנולוגית של החברה, ועתידה לתמוך גם בפרויקט קירוב הסיבים לבית הלקוח".

לכתבה המקורית באתר TheMarker

וגם:
>> אל תספידו אותו: הביטקוין עוד יהפוך לאינטרנט של הכסף
>> חברות הסלולר מקוות: קדחת המיזוגים העולמית בשוק תגיע בקרוב לישראל