עדויות של לקוחות גולן טלקום והתנסויות אישיות חושפות תקלות רבות בשיחות והודעות סמס בחו"ל דרך החברה.
התקלות, לפי תיאורי הלקוחות, נעות מתקלות קלות של חוסר יכולת לקבל או להוציא סמסים, דרך תקלות בשירות השיחה החוזרת (Call back) של גולן טלקום (שאמור להבטיח להם תעריף נמוך), וכלה בתקלה חמורה וכוללת: חוסר יכולת להירשם עם המכשיר לשירות ברשתות סלולר זרות - מה שנקרא נדידה (Roaming). כך למעשה, הלקוחות מנותקים מהרשת הסלולרית, אינם זמינים ואינם יכולים לקבל שירות בחו"ל כלל.
אחד הלקוחות מעיד: "הם חייבים לקחת בחשבון שאנשים נורמליים תלויים בטלפון שלהם, ותקלה כזו יכולה לגרום להרבה מהקרובים אלי התקפת חרדה רצינית", הוא אומר. אך הלקוח גם מציין באותה נשימה, שהתקלה נפתרה ביום ראשון, לאחר סוף שבוע שבו היה ללא שירות בניכר.
גם בדיקה אישית (הכותב הוא לקוח של גולן טלקום) מגלה כי בשעה שבתחומי מדינת ישראל לא נרשמו בעיות מיוחדות בשירות, הרי שבחו"ל, מזה מספר חודשים ובמדינות שונות, קיימת שורת תקלות, עד כדי חוסר יכולת מוחלטת לקבל שירות סלולרי.
הבעיה ככל הנראה, לפי שיחות עם אנשי התמיכה של גולן, לפחות בחלק מהמקרים, נעוצה בספק הנדידה של החברה – חברה בלגית עמה קשורה גולן, והיא זו שמספקת לגולן טלקום את שירותי הנדידה, כלומר חיבור של לקוחות גולן לרשתות זרות בחו"ל.
*תגובת גולן טלקום:
"גולן טלקום נותנת שירות בכל המדינות בעולם ביותר מ- 400 מפעילים, ומספקת את המחירים הזולים ביותר, עם עד 75 אחוזי הנחה בשירות call back.
אנו עדיין נתקלים במקרים בודדים של תקלות (בעיה בחיבור לרשת המקומית, קבלת שיחות וכו') שרובן המכריע תלוי במפעיל המקומי, ולשם פתרונן הסופי אנו עובדים במרץ עם השותף הבינלאומי שלנו belgacom. מעבר לטיפול המערכתי, כל פניה נקודתית בנושא מטופלת במלוא תשומת הלב עד לפתרונה מול הלקוח.
מיום ההשקה השימוש בשירות בחו"ל הולך וגובר כל העת, ונכון לעכשיו אלפי לקוחות נהנים מהמהפכה גם בחו"ל עם כל השירותים- שיחות אינטרנט וסמס".
>> הפתעה: אפליקציית "המייל הכי טובה בעולם" נמכרה ב-100 מיליון דולר